معاون وزیر بهداشت خبر داد:

پایش و کنترل مداوم وضعیت بهداشتی حجاج

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم های بهداشتی وزارت بهداشت به همراه نیروهای هلال احمر در عربستان حضور دارند و پایش و کنترل وضعیت بهداشتی حجاج ایرانی به طور مداوم انجام می شود.

پایش و کنترل مداوم وضعیت بهداشتی حجاج
کد خبر: 327662
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی رضا رئیسی روز یکشنبه درباره پایش و کنترل وضعیت بهداشتی حجاج ایرانی در عربستان توسط تیم های وزارت بهداشت گفت: علاوه بر پایش وضعیت بهداشتی حجاج ایرانی در عربستان، باید در زمینه بیماری های موجود و شیوع برخی بیماری های احتمالی نیز آمادگی کامل داشته باشیم که در نتیجه این موضوع اقدامات بهداشتی برای حجاج از عربستان شروع شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در مرحله بعدی باید آمادگی لازم در هنگام ورود حجاج به کشور را داشته باشیم که در این راستا تیم های بهداشتی آموزش دیده و مجهز از لحظه ورود حجاج، موارد مختلفی مانند کنترل تب و علائم بیماری ها را انجام می دهند.

رئیسی اظهار داشت: گروه های مبارزه با بیماری ها و بهداشت محیط در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز آمادگی کامل دارند تا از لحظه ورود حجاج به کشور شرایط بهداشتی حجاج را پایش و کنترل کنند.

تاکنون عملیات انتقال 86 هزار و 356 نفر از زائران و عوامل اجرایی حج 98 با 349 پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده انجام شده است.


منبع: ایرنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها