کد خبر: 327674
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

ضمانت اجرای فرار از دین مهریه چیست؟

سه سال است ازدواج کرده‌ام، اکنون تصمیم جدی برای جدایی گرفته‌ام و مهریه و نفقه خود را به اجرا گذاشته‌ام، اما شوهرم به محض اطلاع از این موضوع تمامی اموالش را به نام بستگانش کرده است به طوری که امکان اجرای حکم از این طریق برایم میسر نیست. لطفاً راهنمایی کنید.

ضمانت اجرای فرار از دین مهریه چیست؟
کد خبر: 327674
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- سوال مخاطب اعتمادآنلاین: سه سال است ازدواج کرده‌ام، اکنون تصمیم جدی برای جدایی گرفته‌ام و مهریه و نفقه خود را به اجرا گذاشته‌ام، اما شوهرم به محض اطلاع از این موضوع تمامی اموالش را به نام بستگانش کرده است به طوری که امکان اجرای حکم از این طریق برایم میسر نیست. لطفاً راهنمایی کنید.

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: بر اساس ماده 21 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب 1394، هر کس با قصد فرار از دین و تعهدات مالى موضوع اسناد لازم‌‌الاجرا (مانند مهریه)، مال خود را به دیگرى انتقال دهد به نحوى که باقى‌مانده اموالش براى پرداخت بدهى او کافى نباشد، عمل او جرم تلقى می‌شود و مرتکب به چهار ماه تا 2 سال حبس تعزیرى محکوم خواهد شد و در صورتى ‌که انتقال‌‌گیرنده نیز با علم به این موضوع اقدام کرده باشد، شریک جرم محسوب مى‌شود.

شما می‌توانید شکایت کیفری معامله به قصد فرار از دین را به طرفیت همسرتان مطح کنید.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها