کد خبر: 327692
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۸:۳۷:۵۸
| |

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید:

بعضی‌ها به رئیس‌جمهور پیغام غلط می‌دهند که سرپرست فعلی آموزش و پروش در مجلس رأی ندارد

یک عضو فراکسیون امید درباره معرفی وزیر آموزش و پروش به مجلس گفت: بعضی‌ها به رئیس‌‌جمهور پیغام می‌دهند که اگر سرپرست فعلی آموزش و پروش به مجلس معرفی شود رأی نخواهد آورد که این درست نیست، نمی‌دانم چرا عده‌ای به روحانی پیام غلط می‌دهند.

بعضی‌ها به رئیس‌جمهور پیغام غلط می‌دهند که سرپرست فعلی آموزش و پروش در مجلس رأی ندارد
کد خبر: 327692
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۸:۳۷:۵۸

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی ، درباره گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش از سوی دولت و یا مجلس گفت:‌ آقای حسینی در طول این مدت اقدامات خوبی انجام داده و مشخص است که ایشان در این کار دارای تجربه هستند بنابراین این که یک فرد دیگری را برای این وزارت خانه معرفی کنیم می‌توان گفت هزینه تراشی مجدد است.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای حسینی در گذشته هم جزو گزینه‌ها برای مسند وزارت آموزش و پروش بودند ولی معرفی نشدند، اظهار داشت: امروز که حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پروش معرفی شده انصافا تا به اینجا اقدامات خوبی انجام داده و امیدی که در جامعه فرهنگیان از میان رفته بود را دوباره بارور کرده است.

وی با اشاره به این که جریان‌های سیاسی قصد تاثیرگذاری روی انتخاب وزیر آموزش و پروش را دارند، گفت: پیام‌های نادرستی یک عده از مجلس به دولت می‌فرستند که آقای حسینی وضعیت مطلوبی در میان نمایندگان ندارد و امکان رأی نیاوردنش بسیار زیاد است، در حالی چنین نیست و باید گفت اشخاصی که این‌گونه پیام‌های نادرست را منتقل می‌کنند، نگاهی به انتخابات 1400 دارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی نگاه‌شان به و وزارت آموزش و پروش ابزاری است و آن را عامل موفقیت خود قلمداد می‌کنند، در صورتی که در این وزارتخانه مشکلات بسیاری وجود دارد و اگر این معضلات حل نشود اوضاع در آن وخیم خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر برخورد ما با وزارت آموزش و پروش سیاسی باشد، دیگر به عنوان یک سرمایه اجتماعی باقی نخواهد ماند که ما بتوانیم در عرصه انتخابات در آینده از آن بهره‌برداری کنیم که این امر خودش تبدیل به یک چالش خواهد شد.

میرزایی ادامه داد: معتقدم این نگاه‌های غلط را باید کنار بگذاریم؛ زیرا چیزی به بازگشایی مدارس نمانده است، در حال حاضر وزارت آموزش و پروش و مدایرانش باید تمرکزشان روی آماده کردن امکانات لازم برای مهرماه باشد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف‌نظرهای سیاسی باعث شده است انتخاب وزیر وزراتخانه مهمی همچون آموزش و پروش به تاخیر بیفتد، گفت: اینکه به خاطر یک اختلاف نظر سیاسی مبنی بر اینکه دکتر حسینی از ما نیست کارشکنی و اخلال ایجاد کنیم، بسیار نادرست است و هزینه برای کشور دارد نمی‌دانم چرا دوستان این مهم را درک نمی‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حسینی گزینه تاکنون مناسبی برای وزرات آموزش و پروش بوده و لازم است در این رویکردهای غلط تجدیدنظری داشته باشیم، ما در شرایطی قرار نداریم که برای کشور همان طور که گفتم هزینه ایجاد کنیم .

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان فراکسیون امید به دنبال معرفی یک گزینه خانم برای وزارت آموزش و پروش هستند، آیا این گمانه‌زنی‌ها صحت دارد یا خیر، بیان کرد: خیر چنین صحبت‌های صحت ندارد ما در هیأت رئیسه و شورای مرکزی چنین بحثی نداشته‌ایم.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم در فراکسیون ما درباره این موضوع که وزیر خانمی برای آموزش و پروش معرفی شود هیچ بحثی صورت نگرفته است و اگر کسانی به دنبال این مسیرها می‌روند انگیزه شخصی دارند و نباید آن را بر مبنای تصمیمات فراکسیونی گذاشت.

وی در خصوص دیگر گزینه‌های معرفی شده برای وزارت آموزش و پروش بیان کرد: اشخاص دیگری معرفی نشده‌اند و باید گفت برخلاف آن‌چیزی که به دولت رسانده می‌شود اقبال خوبی نسبت به آقای حسینی در صحن مجلس وجود دارد.

میرزایی تاکید کرد: معتقدم اگر آقای حسینی به عنوان گزینه وزیر آموزش و پروش معرفی شود رأی خواهد آورد و یکی از وزرایی خواهد بود که رأی خوبی مجلس می‌گیرد، به شرطی که دولت تحت تاثیر جریان‌های خاص قرار نگیرد.

وی ادامه داد: گفته می‌شود باید برای انتخاب وزیر آموزش و پروش هماهنگی لازم در سطوح بالا انجام گیرد، کسی با هماهنگی و تعامل مشکلی ندارد مخصوصا با مشکلاتی که آموزش و پروش دارد و کسی هم مخالف نیست اما اینکه یک عده پیام نادرست بفرستند فلانی رأی نمی‌گیرد صحیح نیست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها