کد خبر: 327707
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۸:۵۷:۰۶
| |

از واروژ کریم مسیحی در جشن سینماسینما تجلیل می‌شود

در دومین دوره جایزه آکادمی سینماسینما، تندیس مهرگیاه با عنوان «پاسداشت یک‌ عمر عشق به سینما» به واروژ کریم مسیحی تعلق می‌گیرد.

از واروژ کریم مسیحی در جشن سینماسینما تجلیل می‌شود
کد خبر: 327707
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۸:۵۷:۰۶

اعتمادآنلاین| قرار است تندیس مهرگیاه در دومین دوره جایزه آکادمی سینماسینما با عنوان «پاسداشت یک‌ عمر عشق به سینما» به واروژ کریم مسیحی اهدا شود.

واروژ کریم مسیحی فیلمساز 67 ساله و مطرح ایرانی است که در کارنامه هنری‌اش سابقه ساخت 2 فیلم بلند سینمایی (پرده آخر و تردید)، یک سریال تلویزیونی (سمک عیار) و سه فیلم کوتاه (فاخته، کوچ و سلندر) را دارد. همچنین او در 7 فیلم، دستیار بهرام بیضایی بوده است.

کریم مسیحی که از فروردین 1350 کار در سینمای حرفه‌ای را آغاز کرد، سابقه دستیاری بهمن فرمان آرا در «شازده احتجاب»، امیر نادری در «تنگنا»، محمدرضا اصلانی در «چنین کنند حکایت» و کامران شیردل در «صبح روز چهارم» را نیز دارد.

سال گذشته در نخستین دوره جایزه سینماسینما، تندیس مهرگیاه «پاسداشت یک‌ عمر عشق به سینما» به امیر نادری فیلمساز ایرانی تعلق‌ گرفته بود.

آیین پایانی دومین دوره جایزه آکادمی سینماسینما به دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری روز 19 مردادماه در هتل انقلاب تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها