جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

احیای کارت سوخت در کاهش قاچاق موثر است

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تجربه موفق کاهش قاچاق در سیستان و بلوچستان با استفاده از احیای کارت سوخت گفت:‌ تجربه در سیستان و بلوچستان نشان داد که با فعال کردن کارت سوخت رشد مصرف متوقف و اطلاعات خوبی جمع‌آوری شد.

احیای کارت سوخت در کاهش قاچاق موثر است
کد خبر: 327734
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۹:۱۷:۱۱

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره این موضوع افزود:‌ احیای کارت سوخت بدون اهرم قیمتی اطلاعات راجع به مصرف را جمع‌آوری کرده که می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌ها سودمند باشد.

وی افزود:‌ اینکه در گام بعدی سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت بنزین در دستور کار قرار بگیرد همچنان مشخص نیست و اظهار نظر در این زمینه زود است.

به گفته میرزایی در این زمینه باید استفاده از کارت سوخت آغاز شود و بعد از مدتی تصمیمات بعدی را بگیریم.

وی تاکید کرد:‌ سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین به سادگی امکانپذیر نیست و باید اجماعی در سطح سران قوا، ‌دولت و مجلس شکل بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی هزینه بالایی دارد،‌ گفت:‌ دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌ها را تقبل کند و مجلس نیز این هزینه‌ها را نمی‌پذیرد اما در صورتی که برای اجرای آن اجماع وجود داشته باشد می‌توان با صحبت با مردم و جلب رضایت آنها دست به این اقدام زد.

وی ادامه داد:‌ البته هنوز تعدادی از مردم کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند اما موضع وزیر نفت در این زمینه شفاف است و کارت سوخت از تاریخ مشخص شده فعال خواهد شد و در زمان اجرا بازخوردهای لازم را از مردم می‌گیرند تا فشاری به مردم نیاید.

بر همین اساس قرار است از روز یکشنبه،‌20 مرداد فروش بنزین در جایگاه‌های سوخت با کارت سوخت امکانپذیر باشد البته افرادی که هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند در مدتی محدود همچنان می‌توانند از کارت سوخت جایگاهداران برای سوختگیری استفاده کنند. هدف از انجام این کار کنترل و اصلاح مصرف بنزین و همچنین کاهش قاچاق سوخت اعلام شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها