کد خبر: 327753
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۹:۳۴:۰۰
| |

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

بانک شیر مادر در 6 استان دیگر هم راه‌اندازی می‌شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بانک شیر مادر تبریز، اهواز و شیراز شروع به کار کرده و در 6 استان دیگر شامل شهرهای کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

بانک شیر مادر در 6 استان دیگر هم راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 327753
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۰۹:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رییسی درخصوص راه‌اندازی بانک شیر مادر افزود: افتتاح بانک شیر مادر یکی از اقدامات جدید وزارت بهداشت محسوب می‌شود که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می شوند بسیار موثر است، زیرا ثابت شده که استفاده از شیر مادر هم در زمینه رشد نوزادان و مقابله با عفونت ها و ترخیص سریع تر تاثیر دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در این مراکز، آموزش شیردهی نیز به مادران انجام می شود. همچنین، دستگاه‌هایی در این مراکز وجود دارد که شیرهای اهداشده را پاستوریزه می‌کند و سپس در فرآیند خاصی سرد شده و نگهداری می‌شود.

به گزارش وبدا، رییسی تصریح کرد: مادری که شیر اهدا می‌کند نیز از نظر سلامت و بیماری‌های عفونی کنترل می‌شود تا با خیال راحت این شیرهای اهدا شده در اختیار بخش‌های ویژه نوزادان قرار بگیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها