دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران خبر داد:

ایجاد مرکز جدید ماده 16 برای نگهداری زنان معتاد متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه آماری از زنان معتاد متجاهر منع پذیرش وجود ندارد، از ایجاد یک مرکز جدید ماده 16 برای نگهداری زنان معتاد متجاهر خبر داد.

ایجاد مرکز جدید ماده 16 برای نگهداری زنان معتاد متجاهر
کد خبر: 327789
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدعلی اسدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره ایجاد مراکز ماده 16 برای زنان معتاد متجاهر گفت: یکی از 6 مرکز بهاران که از طریق شهرداری تهران به سازمان بهزیستی واگذار شده است قرار است به مرکز ماده 16 و برای نگهداری معتادان متجاهر زن تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برای شروع کار در حال حاضر فقط یک مرکز را برای نگهداری زنان اختصاص داده‌ایم، ادامه داد: این مراکز در اختیار سازمان بهزیستی است و ممکن است، نیروهایی از بهزیستی یا پیمانکاری برای مدیریت این مرکز از سوی بهزیستی انتخاب شود. همه شرایطی که در مراکز ماده 16 وجود دارد، تلاش می‌شود که در این مراکز هم ایجاد شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه در حدود هزار زن معتاد متجاهر در تهران وجود دارد، گفت: در حال حاضر با اضافه شدن این مرکز جدید در حدود 400 ظرفیت برای این زنان معتاد متجاهر وجود دارد. ما معتقدیم همچنان ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران کم است و به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید در مراکز سروش هستیم، البته این ظرفیت‌ها برای مردان ایجاد می‌شود. همچنین به دنبال ایجاد یک مرکز خاص برای نگهداری زنان معتاد متجاهر هستیم.

اسدی در پاسخ به این سوال که آیا آمار مشخصی از زنان معتاد منع پذیرش نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: این هزار زن معتاد باید در مراکز غربال مورد غربالگری قرار گیرند تا ما به صورت دقیق متوجه شویم که چند تن از این زنان معتاد متجاهر منع پذیرش هستند. در میان این زنانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند، زنان معتاد منع پذیرش نیز داریم مانند مادران باردار که به مراکز ماده 16 منتقل نمی‌شوند و به بیمارستان منتقل می‌شوند تا در آنجا وضع حمل کرده و نوزاد تحت مراقبت وزارت بهداشت قرار گیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها