مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد:

دانشِ سلامت روان مردم، پایین است/ تلاش برای شهری آرام با سلامت روان

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: تلاش می‌کنیم تهران را به شهری آرام، مهربان، با سلامت روان و دوستدار شهروندان تبدیل کنیم.

دانشِ سلامت روان مردم، پایین است/ تلاش برای شهری آرام با سلامت روان
کد خبر: 327797
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران امروز در مراسم افتتاحیه طرح ارتقای شبکه نیروی انسانی سلامت روان محله محور اظهار داشت: در مجموعه شهر تهران با فرایندهایی مواجه بودیم که از چند سال پیش شروع شده بود و شهروندان خدمات سلامت روان را با کیفیت دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: از 10و12 سال گذشته در خانه‌های سلامت خدمات روان ارائه می‌دادند و اما کسانی که خدمات ارائه‌ی می‌دهند و مشاوره می‌کنند پروانه لازم نظام روان شناسی را ندارند و فاقد ارتباط سیستماتیک هستند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان داشت: صرفا آموزش‌ها در قالب کارگاه ها ارائه می‌شود و ارتباط با انجمن‌های تخصصی حوزه روان به خوبی وجود ندارد.

نصیری افزود: مراکز روان شناسی و تخصصی را داریم که مجوز دارند اما ارتباطشان با اجزای محلی قطع است. بسیاری از مردم علی رغم نیاز مراکز سلامت روان را نمی‌شناسند.

وی یادآور شد: ظرفیت های ما در شهر تهران برای ارائه خدمات مانند سرای محلات داریم اما طی سال‌های گذشته مشکلی داشتیم که باید حل می‌شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: درسال گذشته در 21 محله شهر تهران این طرح را به شکل پایلوت اجرا کردیم.مسئله دیگر دانش کم مردم در حوزه سلامت روان است.

نصیری متذکر شد: ارزیابی در 352 محله شهر تهران انجام دادیم و مشاهده کردیم دانش سلامت روان مردم پایین است.

وی ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تهران به شهر آرام ،مهربان با سلامت روان و دوستدار شهروندان تبدیل کنیم.

نصیری گفت: شهرداری خود را به هیچ عنوان متولی سلامت روان نمی‌داند اما می‌توانیم نقش پشتیبانی داشته باشیم؛ ضمن اینکه شهرداری نه مرجع سلامت روان و نه متخصص تولید دانش حرفه ای در این حوزه است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها