پسر نتانیاهو، رئیس کنست و لیبرمن را به کودتا متهم کرد

پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رئیس کنست و عضو ارشد لیکود را به برنامه‌ریزی برای انجام کودتا با همراهی رئیس حزب «یسرائیل بیت نو» (اسرائیل خانه ما) متهم کرد.

پسر نتانیاهو، رئیس کنست و لیبرمن را به کودتا متهم کرد
کد خبر: 327871
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۲:۵۴:۲۱

اعتمادآنلاین| یاییر نتانیاهو، پسر نخست‌وزیر این رژیم به مصاحبه آویگدور لیبرمن، رئیس حزب یسرائیل بیت نو در کانال 12 اشاره کرد که در آن، وی گفته بود، اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر به تشکیل دولت متحد با حزب آبی سفید به رهبری بنی گانتس موافقت نکند، از لیکود می‌خواهد تا یک کاندیدای دیگر برای سمت نخست وزیری معرفی کند.

لیبرمن گفته بود:‌ یولی ادلشتاین، رئیس کنست و از اعضای ارشد لیکود به طور حتم برای همه یک کاندیدای قابل قبول است.

پسر نتانیاهو بعدا در توییتر نوشت: لیبرمن به صورت تصادفی کودتایی را که یولی ادلشتاین برنامه ریزی کرده بود، افشا کرد و آنها می‌گویند، من کسی هستم که نمی‌توانم دهانم را بسته نگهدارم.

وی بعدا این توییت را حذف و اعلام کرد که صحبت‌هایش بیانگر عقیده پدرش نیست. اوایل روز شنبه، پسر نتانیاهو همچنین تصاویری مونتاژ شده را در توییترش منتشر و لیبرمن را به فیل دریایی شبیه کرد.

ادلشتاین در واکنشی به لیبرمن در توییت خود نوشت: نتانیاهو تنها کاندیدای لیکود برای سمت نخست وزیر آتی اسرائیل است. تنها دلیل نام بردن از رهبران ارشد لیکود برای جانشینی نتانیاهو چیزی جز تلاشی مذبوحانه و بی‌امان برای غیر مشروع ساختن رهبر منتخب لیکود نمی‌تواند باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند وحدت لیکود را خدشه دار کند.

لیبرمن در مصاحبه خود سناریویی را تعریف کرد که در آن لیکود دو کرسی بیشتر از حزب گانتس دریافت می‌کند اما نتانیاهو و گانتس از تشکیل یک دولت وحدت ملی امتناع کردند؛ من کسی را به رئیس رژیم صهیونیستی معرفی نمی‌کنم. اما روز بعد به لیکود می‌روم و می‌گویم یک شخص دیگر را انتخاب کنید. شما به قدر کافی کاندیدا دارید.

رئیس حزب یسرائیل بیت نو همچنین گفت: قلب من با نتانیاهو است. واقعا برایش متاسفم که تمام این مدت دروغ گفته و مکررا گفته که من یک جناح چپی هستم.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها