کد خبر: 327917
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۰:۰۲
| |

نهاوندیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم ظریف نشان داد حرف‌های آمریکا درباره مذاکره بی‌پایه است/ سیاست خارجه آمریکا در ارتباط با ایران و منطقه دچار یک تناقض درونی است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: آمریکایی‌ها در حل تناقض و ناسازگاری بین بخش‌های مختلف سیاست‌شان عاجز ماندند و وقتی این عجز را به صحنه جهانی نشان می‌دهند، دیگر دولت‌ها را تشویق می‌کنند که مسیرشان را از این مسیر پر تناقض دولت آمریکا جدا کنند.

تحریم ظریف نشان داد حرف‌های آمریکا درباره مذاکره بی‌پایه است/ سیاست خارجه آمریکا در ارتباط با ایران و منطقه دچار یک تناقض درونی است
کد خبر: 327917
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۰:۰۲

اعتمادآنلاین| محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری درباره تحریم وزیر امورخارجه کشورمان توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: این کار به خوبی بی پایگی حرف‌های دولت آمریکا در اینکه علاقه‌مند به مذاکره هستند را نشان داد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر امور خارجه یک کشور مسئول رسمی هرگونه ارتباط دیپلماتیک است، تصریح کرد: وقتی دولتی با بهانه‌های واهی وزیر امور خارجه یک کشور را مورد تحریم قرار می‌دهد در واقع به رساترین زبان، ناتوانی خود را از مذاکره ابراز می‌کند.

نهاوندیان با تأکید بر اینکه سیاست خارجه آمریکا در ارتباط با ایران و منطقه دچار یک تناقض درونی است، گفت: آمریکایی‌ها در حل این تناقض و ناسازگاری بین بخش‌های مختلف سیاست شان عاجز ماندند و وقتی این عجزشان را به صحنه جهانی نشان می‌دهند دیگر دولت‌ها را تشویق می‌کنند که مسیرشان را از این مسیر پر تناقض دولت آمریکا جدا کنند.

معاون‌اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: هر چه پیش می‌رویم مواضع کشور‌های دیگر که در گذشته تلاش می‌کردند هم سویی خودشان را با آمریکا نشان دهند اکنون به صراحت جدایی مسیرشان را از مسیر سیاست خارجی دولت آمریکا نشان می‌دهند و این نشان از توفیق ایران در صحنه دیپلماسی جهان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها