کد خبر: 327926
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۴:۲۵:۳۳
| |

فرزاد موتمن؛

برنامه‌های سینمایی تلویزیون هیچ اثر مثبتی در جامعه ندارد/ تلویزیون بلندگوی مناسبی برای سینما نیست

فرزاد موتمن تلویزیون را رسانه‌ای درست برای پخش برنامه‌های سینمایی نمی‌داند و تأکید دارد این برنامه‌ها تنها در ایجاد جوها و فضا‌های موقتی موفق عمل کرده‌اند.

برنامه‌های سینمایی تلویزیون هیچ اثر مثبتی در جامعه ندارد/ تلویزیون بلندگوی مناسبی برای سینما نیست
کد خبر: 327926
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۴:۲۵:۳۳

اعتمادآنلاین| فرزاد موتمن، کارگردان سینما، گفت: برای داشتن یک برنامه سینمایی خوب در تلویزیون باید شبکه‌های خصوصی داشت و اگر شبکه‌های خصوصی در ایران فعالیت نداشته باشند قطعاً امکان ساخت و پخش برنامه‌ای سینمایی که بتواند به همه مسائل مهم سینما بپردازد در شرایط فعلی در تلویزیون ما امکان‌پذیر نیست.

موتمن خاطرنشان کرد: وقتی ساختمان اقتصادی سینمای ایران را نیروهای مسلح در اختیار می‌گیرند و فقط فیلم‌های مربوط به این نیروها در شرایط و زمان مناسب اکران می‌شوند باید به صراحت درباره این موضوع بحث کرد و نقد داشت اما واقعاً برنامه‌های تلویزیونی ما به این موضوع می‌پردازند؟

وی افزود: ما در حوزه نقد نیز مشکلات بسیاری داریم و آنقدر محدودیت در تلویزیون زیاد است که نمی‌شود به سینما آنطور که انتظار می‌رود در تلویزیون پرداخت و موضوعات آن را مطرح کرد. از طرفی سینما برای تلویزیون موضوعی جدی نیست و تلویزیون هیچ‌گاه به شکلی دغدغه‌مند به سینما نگاه نمی‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب‌های روشن» در ادامه گفت: منتقدی که بتواند بر فروش فیلم‌ها تأثیرگذار باشد در سینمای ایران وجود ندارد. نشریات ما تیراژ چندانی ندارند و مخاطبانشان بسیار محدود است و از طرفی جامعه ما یاد گرفته به سینما اهمیتی ندهد و حافظه چندانی در این زمینه ندارد. اگر یک منتقد چند روز در تلویزیون نباشد دیگر مردم خبری از او نمی‌گیرند و خیلی زود از حافظه عمومی مردم پاک می‌شود. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که حافظه عمومی‌اش کم است.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: زمانی برنامه‌های سینمایی را دنبال می‌کردم و این برنامه‌ها را برای سینمای ایران چندان مناسب و مفید نمی‌دیدم. امروز دیگر برنامه‌های سینمایی تلویزیون از جمله «هفت» و «نقد سینما» را دنبال نمی‌کنم، همان زمان نیز برنامه‌های سینمایی تنها در راه‌اندازی جو و فضای موقتی موفق عمل می‌کردند. تلویزیون اگر می‌خواهد در این حوزه برنامه‌ای جدی داشته باشد باید خط قرمزهایش را کم کند و به دور از نگاه‌های جناحی عمل کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها