کد خبر: 327990
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۶:۴۶:۳۳
| |

عباس امیری‌فر: نظام دوباره احمدی‌نژاد را امتحان نمی‌کند 

روحانی نزدیک به محمود احمدی نژاد در دولت‌های نهم و دهم، می‌گوید که حاکمیت نسبت به ورود احمدی‌نژاد به انتخابات مجلس یازدهم حساسیت دارد و این حساسیت مانند حساسیت انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 است. عباس امیری‌فر همچنین از تذکر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به محمود احمدی‌نژاد خبر می‌دهد و می‌گوید نظام دوباره احمدی‌نژاد را امتحان نمی‌کند.

عباس امیری‌فر: نظام دوباره احمدی‌نژاد را امتحان نمی‌کند 
کد خبر: 327990
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۶:۴۶:۳۳

اعتمادآنلاین| خبر اخیر مجری سیما و یکی از هواداران سابق احمدی‌نژاد درباره دیدار او با قالیباف، زمینه ساز بروز گمانه‌زنی درباره نقش‌آفرینی رئیس جمهوری پیشین در انتخابات مجلس و احتمال انتخاباتی بودن این دیدار شد. اما امیری فر می‌گوید: احمدی‌نژاد به مطرود نظام و رهبری مشهور شده و کسی با او معامله نمی‌کند. خود آقای پیرهادی هم گفت که ایشان مریض بوده و ناراحتی معده داشته و به همین دلیل قالیباف به عیادت احمدی‌نژاد رفته. هیچ بحث انتخاباتی نشده بود. گروه خون آقای قالیباف به احمدی‌نژاد نمی‌خورد. احمدی‌نژاد و اطرافیان او نیز خود به خون قالیباف تشنه هستند. اگر قالیباف بخواهد با احمدی‌نژاد معامله کند بزرگ‌ترین اشتباه سیاسی‌اش را کرده است.

این در حالی است که روز گذشته یکی از نزدیکان رسانه‌ای احمدی‌نژاد گفت: آقای قالیباف به منزل آقای احمدی‎نژاد رفته و با هم ملاقات کرده‌اند و آن چیزی که درباره علت این ملاقات و بیماری آقای احمدی‎نژاد گفته شده، صحت ندارد.

امیری‌فر در پاسخ به سوالی درباره هدف احمدی‌نژاد از دیدار با قالیباف گفت: احمدی‌نژاد فهمیده همه درها به روی او بسته شده، بنابراین دنبال حرکت‌های پوپولیستی و مطرح کردن خود است. آنها در محافل خصوصی به قالیباف فحش می‌دادند و در دو سال آخر دولتش، قالیباف را عامل اصلی گرانی طلا می‌دانستند. این کار را اخیراً درباره آقای باهنر نیز انجام دادند. آنها باهنر را قبول نداشتند و چه حرف‌هایی که علیه او نمی‌زدند! اما امسال برای افطاری او رفتند و آن بساط را راه انداختند که از ما دعوت کردند و آن حرکت‌های پوپولیستی که خود را مطرح کنند. اما آقای باهنر جواب آنان را داد. هدف احمدی‌نژاد انتخاباتی است و بس.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت نهم، می‌افزاید: انتخابات که نزدیک می‌شود، ایشان سفرهای استانی را شروع می‌کند، سوار وانت می‌شود و کارهای پوپولیستی می‌کند. اما نظام دوباره احمدی‌نژاد را امتحان نمی‌کند.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به نهی احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری این حساسیت درباره او برای انتخابات مجلس نیز وجود دارد، می‌گوید: بله. این حساسیت بیشتر هم شده است. قول می‌دهم ایشان برای انتخابات مجلس اگر بیاید، ردصلاحیت خواهد شد. آن زمان مدتی مرحوم هاشمی‌شاهرودی از او دفاع می‌کرد که بعد از گذشت مدتی حتی یک رای موافق هم در شورای نگهبان نداشت. حتی کسانی که ایشان معرفی کنند هم رد صلاحیت خواهند شد. مگر اینکه بخواهند چهره‌های سفید بیاورند و چراغ خاموش حرکت کنند.

امیری فر درباره شایعه تذکر آیت‌الله جنتی به وی در یکی از جلسات مجمع می‌گوید: همه اعضای مجمع به ایشان تذکر داده‌اند؛ آقای مصباحی‌مقدم و دیگر اعضا. اصلاً وقتی ایشان به مجمع می‌رود کسی مایل نیست در جلسات کنار ایشان بنشیند.

وی درباره دیدار رئیس جمهور سابق با رهبر انقلاب مدعی است: ایشان چند سال است تلاش می‌کند وقت جلسه خصوصی با مقام معظم رهبری بگیرد، اما به ایشان وقت نمی‌دهند.

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها