سعید جلیلی، رئیس پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای:

مقاومت با تحریم متوقف نمی‌شود/ به غربی‌ها گفتم سوخت 20 درصد تولید می‌کنیم، آنها خندیدند

رئیس پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: وقتی به غربی‌ها گفتم سوخت بیست درصد را خودمان تولید می‌کنیم، آنها خندیدند ولی ما این سوخت را تهیه کردیم.

مقاومت با تحریم متوقف نمی‌شود/ به غربی‌ها گفتم سوخت 20 درصد تولید می‌کنیم، آنها خندیدند
کد خبر: 328001
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۸:۰۴:۱۶

اعتمادآنلاین| سعید جلیلی، رئیس پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دیدار با سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به تحریم این جنبش از سوی امریکا، بیان کرد: نُجَباء موقعیت خوب و اثرگذاری در عراق دارد و به همین دلیل توسط دشمن هدف قرار گرفته است.

وی پیوند دو ملت عراق و ایران با تعالیم اسلام را عمیق توصیف کرد و افزود: فشار حداکثری دشمن برای ایجاد فاصله بین ما و اسلام است؛ همانگونه که در چهل سال گذشته سعی کرده‌اند ملت ایران را از انقلاب اسلامی جدا کنند، اما علیرغم همه این فشارها، قدرتمندتر از هر زمان بوده و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنیم. اگر قدر این فرصت تاریخی را بدانیم و به جوانان مؤمن و معتقد که توان مقاومت دارند مجال بدهیم، ابزار تحریم از دست دشمن خارج می‌شود.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با ذکر تجربه خود از مذاکرات هسته‌ای گفت: در آن دوره به سوخت 20 درصد نیاز داشتیم، ولی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سنگ اندازی می‌کرد. بنده در مذاکرات گفتم که اگر این سوخت را به ما ندهید، خودمان تولید می‌کنیم. غربی‌ها خندیدند، ولی ما پیش از دور بعدی مذاکرات این سوخت را تولید کردیم و معادله عوض شد.

جلیلی با تمجید از موفقیت‌های ملت عراق، خاطرنشان کرد: امریکا بعد از جنگ جهانی دوم هرجا که پایگاه نظامی تأسیس کرد، دیگر از آنجا خارج نشد ولی در عراق مجبور به فرار از این کشور شد، چون ملت عراق در برابر امریکا از راهبرد مقاومت استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه تجربه مقاومت منحصر به کشور خاصی نیست، اضافه کرد: هر ملتی که پای حقوقش بایستد و به خدا توکل کند، موفق خواهد شد. در ایران، عراق، غزه و لبنان شاهد این واقعیت بودیم. زمانی رژیم صهیونیستی هر موقع اراده می‌کرد بخشی از سرزمین‌های اسلامی را به اشغال خود درمی‌آورد، ولی پس از شکل گرفتن اراده مقاومت، پیروزی‌های اسرائیل به شکست تبدیل شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی همچنین گفت: مقاومت با تحریم متوقف نمی‌شود و با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ چنان‌که الحشد الشعبی علیرغم همه فشارها توانست داعشِ دست‌پرورده امریکا را شکست دهد.

جلیلی در پایان این دیدار خطاب به مهندس «نصر الشِمَّری» تأکید کرد: تمرکز نُجَباء بر کار فرهنگی در عراق، تصمیم سنجیده‌ای است و اقدامات فرهنگی این جنبش به مقاومت کمک می‌کند. افراد بصیر و آگاه می‌توانند پرچم مقاومت را بلند کرده و درباره نقشه‌های دشمن روشنگری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها