کد خبر: 328084
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران بیان کرد:

برگزاری 90 جلسه طی یک سال گذشته در کمیسیون سلامت شورا

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این کمیسیون در یک سال گذشته بیش از 90 جلسه برگزار کرده است، گفت: همچنین 110 لایحه، طرح و پیشنهاد را مورد بررسی قرار داده ‌ایم.

برگزاری 90 جلسه طی یک سال گذشته در کمیسیون سلامت شورا
کد خبر: 328084
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: مستحضرید که کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری به مسائلی مختلفی می‌پردازد و یکی از کمیسیون‌های فعال شورای شهر تهران است.

وی افزود: این کمیسیون از مرداد 97 تا مرداد 98 بیش از 90 جلسه برگزار کرده و بیش از 860 نفر مهمان داشته و 110 لایحه و طرح و پیشنهاد را مورد بررسی قرار داده است.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: 39 مورد طرح و لایحه بررسی شده است که یکی از توافقات میان کمیسیونی این است که نسبت به تمام موضوعات مطروحه در صحن باید اطلاع داشته باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام طرح ها و لوایح ارایه شده را چه اصلی و فرعی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و مورد بررسی قرار میگیرد.

وی تصریح کرد: ما 4 کمیته سلامت، محیط زیست، حفاظت از باغات و کمیته ایمنی داریم که همه این کمیته ها فعالیت‌های جداگانه‌ای دارند.

صدراعظم نوری ادامه داد: بنای ما از ابتدای حضور شفاف سازی بوده و در راستای شفافیت از هرگونه رانت و تخلف جلوگیری کرده‌ایم و در این راستا تلاش کردیم از ارتباطات برخط و سامانه‌های الکترونیکی استفاده شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: از مهمترین سامانه‌هایی که تلاش شد تا استقرار پیدا کند موضوع کمیسیون ماده 7 بود که طبق قانون تلاش کردیم تا سامانه‌ای برای آن تشکیل شود تا کلیه پلاک‌هایی که قصد تخریب و نوسازی دارند بروند از کمیسیون ماده 7 محلات مجوز بگیرند.

وی ادامه داد: این کار بسیار ارزشمندی بود البته مقاومت ها و مخالفت هایی برای عدم انجام آن وجود داشت و می گفتند این کار باعث به تأخیر افتاد صدور پروانه پایان کار می شود.

نوری خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که مهم بود و باید شفاف سازی می شد سامانه ماده 20 بند 55 بود که مربوط به صنایع و مشاغل بود که این موضوع هم شفاف سازی شد.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: چهار سامانه در حوزه پسماند تشکیل شد که به موضوع شفاف سازی فرآیندهای این حوزه منجر شد و این ها عملیاتی شد که یکی از اینها بحث توزین پسماند بود که مشخص می کند چقدر پسماند وارد شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سامانه ها، سامانه مدیریت کارگران بوده است که این سامانه از این جهت اهمیت دارد که ما 15 هزار نیروی فعال خدمات شهری داریم و این در حالی است که در حوزه فضای سبز حدود 18 هزار نفر فعالیت می کنند.

نوری افزود: بخشی از این 33 هزار نفر اصلا وجود خارجی نداشتند و فعالیت سامانه مدیریت کارگری باعث شد تا تمام مشخصات هویتی این 33 هزار نفر ثبت شده و روزانه فعالیت شأن و عملکرد کاری شأن ثبت می شود.

وی گفت: سامانه دیگری که در دست کار است سامانه جامع فضای سبز شهر تهران است که می تواند فضای سبز شهر تهران را از لحاظ متراژ، تاسیسات، نوع درختان و مسائل مربوط به پیمانکاری را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به سامانه پایش و شناسایی کلیه ساختمان های شهر تهران از لحاظ ایمنی در برابر خطر اشاره کرد و گفت طرحی در شورا مطرح شد در مورد ساختمان های فاقد ایمنی که البته بیشتر ساختمانهای بلند مورد بررسی قرار گرفت.

صدراعظم نوری تصریح کرد: آن طرح در شورا مطرح شد اما رأی نیاورد و همین امر باعث شد تا ما با انگیزه بیشتری اجرای این سامانه را مورد عمل قرار دادیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها