چین واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را ممنوع کرد

منابع چینی اعلام کردند شرکت‌های این کشور خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کردند.

چین واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را ممنوع کرد
کد خبر: 328085
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۰۹:۲۲:۵۱

اعتمادآنلاین| در ادامه جنگ و تنش تجاری میان آمریکا و چین، دولت پکن اعلام کرده بر تمام محصولات کشاورزی وارداتی ماه میلادی گذشته از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

همچنین وزارت بازرگانی چین از شرکت‌های این کشور خواسته است تا خرید محصولات کشاورزی تولید شده در آمریکا را متوقف و از ثبت سفارش جدید خودداری کنند.

این تصمیم چین پس از آن صورت گرفته که مذاکرات با آمریکا در شانگهای در ارتباط با جنگ تجاری میان دو طرف بدون هیچ نتیجه‌ای با شکست روبرو شد و مذاکره‌کنندگان آمریکایی و چینی، پس از دو روز مذاکره در شانگهای، بدون هیچ توافقی میز مذاکره را ترک کردند. واشنگتن در اوایل سپتامبر میزبان دور بعدی مذاکرات خواهد بود، اما انتظارات برای رسیدن به توافق، بسیار اندک است.

کارشناسان با اشاره به این تصمیم چین گفته‌اند که این اقدام ضربه محکم دیگری به کشاورزان آمریکایی وارد می‌کند که پیشتر نیز شاهد آن بودند که صادرات آنها به دلیل بیش از یک سال جنگ تجاری با کاهش مواجه شده است.

در این ارتباط وزارت بازرگانی چین طی بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که آمریکا به تعهداتش پایبند بوده و شرایط ضروری برای بازگشت همکاری دوجانبه را فراهم کند.

با این حال برخی تداوم جنگ تجاری آمریکا با چین را برنامه ترامپ برای پیروزی در انتخابات بعدی می دانند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها