کد خبر: 328102
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۰۹:۳۵:۳۱
| |

اویل پرایس گزارش داد؛

چین می‌تواند با خرید نفت از ایران به اقدامات آمریکا واکنش نشان دهد

اویل پرایس در گزارشی خرید نفت توسط چین از ایران را تلافی اقدام‌های واشنگتن علیه پکن دانست.

چین می‌تواند با خرید نفت از ایران به اقدامات آمریکا واکنش نشان دهد
کد خبر: 328102
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۰۹:۳۵:۳۱

اعتمادآنلاین| ممکن است چین دست به تلافی اقدامات آمریکا بزند و به خرید نفت از ایران ادامه دهد. آمریکا عوارض و تعرفه‌ها علیه چین را افزایش داده است. پکن نیز برای جبران این اقدام می‌تواند واردات نفت از ایران را افزایش دهد و تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را نقض کند.

هفته گذشته پس از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرد مذاکرات تجاری چین و آمریکا در سپتامبر ادامه پیدا می کند و آمریکا از اول سپتامبر 10 درصد عوارض اضافی بر 300 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین وضع می‌کند، قیمت نفت به شدت کاهش یافت.

پس از آخرین تهدید عوارض، چین قول داد اقدام‌های متقابل لازم را برای حفاظت از منافع خود انجام دهد و اعلام کرد که وضع عوارض جدید بر کالاهای چینی توسط آمریکا یک تصمیم غیر منطقی و بدون توجیه است

اما تصمیم چین برای نقض تحریم‌ها و خرید نفت از ایران می‌تواند یک اقدام مهم باشد که بر قیمت نفت نیز تاثیرگذار است. بانک آمریکایی «مریل لینچ» اعلام کرد: «ما همچنان پیش‌بینی خود را از قیمت نفت برنت برای سال آینده روی بشکه‌ای 60 دلار حفظ می‌کنیم ولی قبول داریم که تصمیم چین برای خرید دوباره نفت از ایران می‌تواند قیمت نفت را بسیار کاهش دهد».

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها