کد خبر: 328115
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۰۹:۴۹:۵۳
| |

رضا ترکاشوند، مدیر عامل اتحادیه مرغداران خبر داد:

زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ / صادرات روند متعادلی به خود گرفته است

رضا ترکاشوند، مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به قیمت مصوب تخم مرغ، مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ حداقل یک هزار تومان متضرر می شوند.

زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ / صادرات روند متعادلی به خود گرفته است
کد خبر: 328115
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۰۹:۴۹:۵۳

اعتمادآنلاین| رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن از بهبود قیمت تخم مرغ نسبت به هفته‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 500 تومان است که با نرخ واقعی خود همچنان فاصله دارد.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار، قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را 7 هزار و 740 تومان اعلام کرده که این امر بیانگر زیان حداقل یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه صادرات روند متعادلی به خود گرفته است، بیان کرد: روزانه 150 تا 200 تن صادرات به صورت قانونی به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: در 40 روز گذشته با همکاری پشتیبانی امور دام حدود 500 تا 600 تن تخم مرغ مازاد مرغداران را به عنوان ذخیره چرخشی برای توزیع در زمان ازدیاد تقاضا از بازار جمع آوری کردیم که این امر تا حدودی بر کاهش زیان مرغدار اثر گذاشت. حال در نظر داریم این طرح را برای رسیدن قیمت تخم مرغ به نرخ قابل قبول ادامه دهیم.

وی تولید روزانه تخم مرغ را 2500 تا 2600 تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل حدود 300 تن تخم مرغ مازاد بر نیاز بازار است که همین امر بر کاهش قیمت بر بازار دامن می‌زند.

به گفته ترکاشوند، در شرایطی که تولید بالاست، قیمت تخم مرغ باید بر مبنای نرخ مصوب، احتساب هزینه حمل و نقل و سود 23 درصدی عمده فروشی و خرده فروشی و نوع بسته بندی و شیوه عرضه در خرده فروشی عرضه شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: مدتی است که کمبودی در تامین سهمیه‌های ابلاغی ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها