کد خبر: 328133
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۸:۰۸
| |

ونزوئلا هم به اتباع خود درباره خطر سفر به آمریکا هشدار داد

دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای به اتباع خود توصیه کرده است با توجه به گسترش تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا، تا حد امکان از سفر به این کشور خودداری کنند.

ونزوئلا هم به اتباع خود درباره خطر سفر به آمریکا هشدار داد
کد خبر: 328133
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۰۸:۰۸

اعتمادآنلاین| پس از آنکه در دو تیراندازی در آمریکا ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند، وزارت خارجه ونزوئلا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای، به اتباع خود درباره خطرات سفر به آمریکا هشدار داده است.

به نوشته پایگاه «هافینگتن پست»، در این بیانیه عنوان شده است که با توجه به «گسترش خشونت و جرایم ناشی از نفرت» در آمریکا، به اتباع ونزوئلا توصیه می‌شود سفرشان به ایالات متحده را به تعویق انداخته یا هوشیاری لازم را به خرج دهند.

این بیانیه با بیان اینکه اکنون در آمریکا طبقه «سفیدبرترپندار» در قدرت است، عنوان کرده است که این افراد تنفر نژادی را در آمریکا گسترش داده‌اند، به همین دلیل مهاجرین و اتباع خارجی در آمریکا در معرض خطر قرار دارند.

دیترویت، بالتیمور، اوکلند و کالیفرنیا از جمله شهرهایی هستند که در این بیانیه به صورت مشخص از آن‌ها به عنوان شهرهای با خطر بیشتر، نام برده شده است.

روز دوشنبه هم دولت اروگوئه در بیانیه‌ای مشابه، با اشاره به خطرات پیش روی لاتین‌تبارها در آمریکا، به اتباع خود توصیه کرده بود از سفر به آمریکا خودداری کنند.

وزارت خارجه اروگوئه اشاره کرده است که در اهفت ماه نخست سال 2019 میلادی، 250 نفر در آمریکا در نتیجه خشونت‌های مربوط به تبعیض نژادی و نفرت و نژادپرستی جان خود را از دست داده و قربانی شده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها