کد خبر: 328149
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

رئیس سازمان نظام پزشکی خبر داد:

افزایش 100 درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی طی سال‌های اخیر

رئیس سازمان نظام پزشکی از افزایش صد درصدی ظرفیت دانشجویان علوم پزشکی طی سال‌های اخیر خبر داد.

افزایش 100 درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی طی سال‌های اخیر
کد خبر: 328149
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: حوزه رسانه می‌تواند نقش موثری در ارتقای سلامت مردم و کمک به جامعه پزشکی داشته باشد.

وی گفت: سلامت فقط مراجعه به پزشک و درمان نیست و افزایش سواد سلامت مردم باید اولویت کار رسانه‌ها قرار گیرد. بسیاری از سرطان‌ها در مراحل اولیه قابل تشخیص و درمان کامل است به شرط اینکه خانواده‌ها از علائم بیماری مطلع باشند.

ظفرقندی با بیان اینکه آموزش همگانی از طریق استارتاپ‌ها و فضای مجازی در دستور کار سازمان‌ها قرار گیرد گفت: ما باید نقش خود را در آموزش همگانی مردم به کار گیریم و از ظرفیت شهرداری‌ها و آموزش همگانی استفاده کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: بیشترین عمر از دست رفته در کشور ما به دلیل تروما و بیشترین مرگ‌و‌میر به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی است، قربانیان تروما اغلب جوانان هستند و آن دو بیماری عموماً افراد مسن را تهدید می‌کنند. میزان تصادفات جاده‌ای در 2 سال اخیر سیر صعودی پیدا کرده و رو به افزایش است.

وی افزود: باید جاده‌ها و خودروها اصلاح شوند تا حوادث جاده‌ای تکرار نشود. در برخی از رسانه‌ها تبلیغات فرآورده‌های آسیب‌رسان ارائه می‌شود که به سلامت مردم آسیب می‌زند.

در آموزش پزشکی کمیت فدای کیفیت نشود

وی در خصوص طرح افزایش دوفوریتی ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی گفت: هر تغییر دفعی و ناگهانی که مبتنی بر کار کارشناسی نباشد عواقبی برای جامعه در پی دارد. ارائه مطالب باید بر اساس امور کارشناسی صورت گیرد اما می‌بینیم فضاسازی از سوی گروه‌های تحت فرمان در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی گفت: بدون تأمین زیرساخت و بی‌توجه به کیفیت در حوزه سلامت افزایش کمیت باعث آسیب خواهد شد، هیچ‌کس حاضر نمی‌شود که خانواده‌اش در محلی درمان شود که کیفیت و آموزش مناسب ارائه نشده باشد.

افزایش 100 درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی

ظفرقندی گفت: از سال 88 تاکنون 7 دانشگاه علوم پزشکی و 17 دانشکده پزشکی تأسیس شده است. همچنین 9 دوره پزشکی عمومی و 21 دوره دندانپزشکی، 7 دوره داروسازی و 38 دوره پرستاری برگزار شده است.

وی گفت: از سال 88 تاکنون تعداد دانشجویان پزشکی از عدد 22381 به 48596 در سال 97 رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها