کد خبر: 328207
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۱:۵۸:۲۱
| |

رئیس شورای حل اختلاف کشور:

نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی صلح، سازش و عفو مورد تاکید است

حکمتعلی مظفری، رئیس شورای حل اختلاف کشور، گفت: نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی صلح و سازش و عفو مورد تاکید و توجه است چرا که موضوعی بالاتر از این در تعالیم دینی وجود ندارد.

نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی صلح، سازش و عفو مورد تاکید است
کد خبر: 328207
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۱:۵۸:۲۱

اعتمادآنلاین| حکمتعلی مظفری، رئیس شورای حل اختلاف کشور، در مراسم افتتاح مجتمع ویژه فرهنگ و رسانه گفت: از این اتفاق خرسندیم چراکه معتقد هستیم اصحاب رسانه نقش مهمی در ابعاد مختلف اجتماعی و زندگی خصوصی افراد در بسیاری از ابعاد دارند و این اتفاق که توجه به آموزه مهم دینی یعنی مصالحه است را مدنظر دارد.

وی افزود: نقش رسانه ها در فرهنگ سازی صلح و سازش و عفو مورد تاکید و توجه استچرا که موضوعی بالاتر از این در تعالیم دینی وجود ندارد.

مظفری تصریح کرد: توسعه فرهنگ ارزش مدارانه مهم است و رسانه ها می‌توانند الگوی خوبی در این زمینه و مهمترین آن که عفو و سازش است باشند و از این تخصص در تمام اصناف و بخشها استفاده کنند.

رئیس شورای حل اختلاف کشور افزود: از گذرگاه شورای حل اختلاف به بحث صلح و سازش رسیده ایم و بیش از 30 درصد پرونده های وارده به لحاظ صلح و سازش به سازش ختم شده و در برخی استانها از 40 درصد هم بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ صلح و سازش در قوه قضائیه مورد تاکید است گفت: نقش شورای حل اختلاف به عنوان نهاد مردمی می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها که امروز مشکل اساسی قوه است موثر تر باشد.

وی به نقش رسانه ها در بحث صلح و سازش اشاره کرد و گفت: همانطور که رسانه ها در بیان صحیح مطالبات مردم از حاکمیت و نظام و ایفای نقش دفاع درست از مروم را دارند و همینطور در حوزه حقوق بشر که بسیار مورد توجه است و بیان خدمات ارزشمند 40 ساله نظام در گام اول انقلاب و بیان این خدمات در گام دوم و در حوزه خانواده،پاسخگویی در مقابل نظام و مردم و امیدآفرینی که باید مورد توجه قرار بگیرد از موضوعاتی است که باید مورد توجه رسانه ها باشد.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند در رویکرد صلح و سازش نقش آفرینی کرده و بیش از آنچه تا کنون انجام شده شده به این حوزه ورود کنند.

رئیس شورای حل اختلاف کشور گفت: مجتمع فرهنگ و رسانه نه اینکه به اختلافات رسانه فقط رسیدگی کند بلکه باید فرهنگ صلح و سازش را در جامعه باید الگوسازی کند و امیدوار هستم رسانه ها به ظرفیت شوراهای حل اختلاف در این زمینه برسند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها