کد خبر: 328231
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۲:۳۱:۰۰
| |

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد:

مالیات هزار میلیارد تومانی پزشکان در بخش دولتی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: رقم مالیات دریافتی از پزشکان که در بخش دولتی خدمات ارائه می‌دهند، بیش از 1000 میلیارد تومان است و این رقم کمی نیست که نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم.

مالیات هزار میلیارد تومانی پزشکان در بخش دولتی
کد خبر: 328231
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه و اظهار نامه مالیاتی، دریافت مالیات از پزشکان طبق ضرایب سازمان امور مالیاتی انجام می شود، گفت: اگر عده‌ای می خواهند مالیات جامعه پزشکی را با چرتکه دیگری حساب کنند، بحث دیگری است.

جهانگیری گفت: 85 درصد خدمات جامعه پزشکی در بخش دولتی صورت می گیرد و مسلم است که مالیات آنها قبل از اینکه دریافتی داشته باشند، کسر می شود. رقم مالیات دریافتی از پزشکان که در بخش دولتی خدمات ارائه می دهند، بیش از 1000 میلیارد تومان است و این رقم کمی نیست که نسبت به آن بی اعتنا باشیم.

وی با انتقاد از طرح واژه فرار مالیاتی پزشکان، گفت: ما نگران تبعیض در برخورد با جامعه پزشکی هستیم و البته خوشحالیم که شفاف سازی خواهد شد و جامعه پزشکی از این آزمون هم سربلند بیرون خواهد آمد.

در ایران انحصار پزشکی وجود ندارد

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت: در ایران بیماران هر لحظه به پزشک متخصص و فوق تخصص دسترسی دارند و انحصاری در این حوزه وجود ندارد، 85 درصد نیاز بیماران به وسیله پزشکان عمومی می‌تواند انجام شود. بحث انحصار موضوعی انحرافی است. بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تولیت افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است و نباید بر اساس هجمه‌های خاص این اتفاق رخ دهد.

ادامه دارد...

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها