ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار:

صادرات تخم مرغ به 10 هزارتن رسید

نبی‌پور، رئیس هیات مدیره مرغ تخم‌گذار  با بیان اینکه کشورهای مقصد برای حمایت از تولید خود میزان واردات از ایران را کاهش داده‌اند، تصریح کرد: حجم صادرات نسبت به هفته های گذشته کاهش پیدا کرده و در حال حاضر روزانه حداکثر 100 تن تخم مرغ صادر می شود در حالی که قبلاً ما در برخی از روزها تا 200 تن نیز صادرات انجام می دادیم.

صادرات تخم مرغ به 10 هزارتن رسید
کد خبر: 328241
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۲:۴۲:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به صادرات 10 هزارتن تخم مرغ از کشور،گفت: برخی واحدهای مرغ گوشتی درگیر بیماری نیوکاسل شده اند.


ناصر نبی پور، با بیان اینکه قیمت تخم مرغ نسبت به هفته های گذشته تقریبا ثابت مانده است، میانگین هر کیلوگرم از این محصول را درب مرغداری بین 6300 تا 6400 تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به کاهش صادرات این محصول از کشور گفت: صادرات انجام می شود اما هنوز رسمی و حجم آن قابل توجه نیست. نبی پور با بیان اینکه کشورهای مقصد برای حمایت از تولید خود میزان واردات از ایران را کاهش داده‌اند، تصریح کرد: حجم صادرات نسبت به هفته های گذشته کاهش پیدا کرده و در حال حاضر روزانه حداکثر 100 تن تخم مرغ صادر می شود در حالی که قبلاً ما در برخی از روزها تا 200 تن نیز صادرات انجام می دادیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به اینکه در حدود دو ماه و نیم اخیر نزدیک به 10 هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شده است درباره آخرین وضعیت بیماری های طیور توضیح داد: الان برای شیوع آنفلوآنزا زود است و امیدواریم در آینده نیز خبری از این بیماری در کشور نباشد. اما شنیده شده واحدهای مرغ گوشتی درگیر بیماری نیوکاسل هستند.

نبی پور درباره اینکه گفته می شود با کمبود شدید واکسن در این زمینه مواجه هستیم و این مسئله تولید کنندگان را با چالش مواجه کرده است، اظهار داشت: واکسن در کشور وجود دارد، میزان آن کم است اما در حال حاضر وجود دارد و فعلا مشکلی در این زمینه نداریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها