کد خبر: 328260
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۳:۲۶:۰۴
| |

پرداخت هزینه تحصیل فرزندان افراد دارای معلولیت توسط بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه تحصیل فرزندان تحت تکفل افراد دارای معلولیت در مراکز آموزش عالی غیردولتی از این پس از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

پرداخت هزینه تحصیل فرزندان افراد دارای معلولیت توسط بهزیستی
کد خبر: 328260
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۳:۲۶:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌وحید قبادی دانا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده از این به بعد کمک هزینه تحصیلی برای مددجویان پذیرفته شده در دانشگاه های دولتی یا بورسیه برای نخستین بار پرداخت خواهد شد.

تشکیل مجمع خیرین حامی افراد دارای معلولیت

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تشکیل مجمع خیرین حامی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این مجمع با تکیه بر خیررسانی جامعه افراد دارای معلولیت در استان های مختلف شکل می گیرد.

قبادی دانا افزود: برای تشکیل این مجمع، همایشی نیز برگزار شده که صفر تا صد این همایش از جمله تمام هزینه ها توسط خیرین انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اولین اقدام این مجمع نیز بحث بررسی کمک به ساخت مسکن معلولان با تکیه بر تکمیل مسکن خانواده های دارای دو معلول خواهد بود.

پایان ساخت مسکن روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ساخت 2 هزار و 100 واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت در استان های مختلف، گفت: ساخت مسکن روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی در کرمانشاه با تحویل آخرین واحد مسکونی پایان یافت.

قبادی دانا افزود: دو هزارمین مسکن مددجوی بهزیستی در سرپل ذهاب کرمانشاه به مددجوی زلزله زده تحویل شد و پایان این عملیات نشان می دهد که گذر زمان، موجب نمی شود مددجویان خود را فراموش کنیم و تا پایان، کار را پیگیری می کنیم.

وی در ادامه به تحویل اولین منزل مسکونی ساخته شده برای مددجوی سیل زده همراه با تجهیزات منزل در مازندران اشاره کرد و گفت: این واحد مسکونی ظرف 90 روز ساخته شده است.


قبادی دانا گفت: این مساله نیز نشان می دهد که بهزیستی در اجرای طرح های خود سرعت دارد و بیش از سایر دستگاه ها حواسمان به مددجویان بهزیستی است.

برقراری مستمری برای 178 هزار خانوار دارای سرپرست معلول


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، افزایش هزار میلیارد تومانی در سرجمع مبالغ مستمری مددجویان بهزیستی رقم بسیار بالایی است آن هم با علم به اینکه مبلغ اختصاص یافته در سال 97، 1700 میلیارد تومان بوده که به 2760 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: 178 هزار خانواری که قبلا معلول سرپرست خانوار بوده و به ازای یک معلول مستمری می می گرفتند، از این به بعد بر اساس بُعد خانوار مستمری خواهند گرفت یعنی فردی که سرپرست خانوار بوده، با داشتن خانواده پنج نفری به جای 160 هزار تومان 516 هزار تومان دریافت می کند.

وی یادآور شد: بعد از اینکه آیین نامه و شیوه نامه هزینهکرد اجرای این مبالغ بیاید، می توانیم راجع به افزایش درصد مستمری مددجویان نیز اطلاع رسانی کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها