کد خبر: 328264
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تولید 50 میلیون تن محصولات باغی در کشور

محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، اعلام کرد: از 122 میلیون تن محصول تولید کشور حدود 50 میلیون تن محصولات باغی، گلخانه ای و سبزی و صیفی است.

تولید 50 میلیون تن محصولات باغی در کشور
کد خبر: 328264
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، امروز سه شنبه در چهارمین جشنواره معرفی ارقام گیاهی گفت: امسال 23 میلیون تن محصول باغی و گلخانه ای و 28 تا 30 میلیون تن سبزی و صیفی در فضای باز تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایط تحریم، بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش های صنعت و خدمات وضعیت خوبی دارد هر چند که باغبانی همواره با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است.

طهماسبی با بیان این که ایران نمایشگاهی از محصولات باغبانی است، تصریح کرد: سلسله جبال البرز و زاگرس موجب شده حدود 400 اقلیم خرد و بزرگ در کشور داشته باشیم و استعدادهایی نظیر خاک، دما و آب و هوا موجب شده، کسب و کارهای پرسودی مانند تولیدات گلخانه ای و بذر در کشور داشته باشیم.

وی افزود: بذر هیبرید می تواند دارایی های زیادی را نصیب کشور کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تلاش های زیادی در حوزه تحقیقات باغبانی در چند سال اخیر صورت گرفته است، گفت: شکل گیری موسسه تحقیقات علوم باغبانی، کارآفرینی های زیادی را در بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد ضمن آن که فعالیت های این موسسه می تواند با بخش کشاورزی توام شود.

وی ادامه داد: تحقیقات باغبانی می تواند با بخش خصوصی عجین شود اما در عین حال پژوهشکده سبزی و صیفی نیاز به توجه بیشتری دارد.

طهماسبی با اشاره به ساماندهی تولید نهال کشور ابراز امیدواری کرد که زنجیره باغبانی در همه محصولات تشکیل شود و مردم از آن سود ببرند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها