تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌فایده است

رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم سخنرانی خود در آنکارا پیرامون موضوعات مختلفی از جمله سیاست واشنگتن در قبال آنکارا و همچنین حفظ تمامیت ارضی سوریه صحبت کرد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌فایده است
کد خبر: 328288
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۴:۲۰:۴۱

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت: از آمریکا انتظار داریم با ترکیه به عنوان شریک و عضو ناتو تعامل داشته باشد.

اردوغان افزود: حفظ تمامیت ارضی سوریه یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ماست. از حقوق خود در سوریه با حضور در پای میز گفت‌وگو و نیز با حضور میدانی حمایت می‌کنیم. ما برای تحقق صلح و تامین رفاه در سراسر جهان تلاش می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت: اگر ترکیه امروز وارد شمال سوریه نشود، در آینده تاوان سنگینی خواهد داد. خواهان گسترش عملیات شاخه زیتون و سپر فرات هستیم تا پشت جبهه تروریست‌ها را نابود کنیم. ترکیه در آینده بسیار نزدیک عملیات نظامی در شرق فرات در داخل سوریه آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: بدون نابودی گروه‌های کرد در شمال سوریه، ترکیه نمی‌تواند احساس امنیت کند. امنیت ترکیه به معنای امنیت ناتو و امنیت همه منطقه است. برای دفاع از امنیت ملی خود در صورت لزوم به زور متوسل خواهیم شد.

رجب طیب اردوغان گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتیجه‌ای ندارد.

او اعلام کرد: باید برای مشخص شدن مسائل پنهانی در دو پرونده محمد مرسی و جمال خاشقجی تلاش کنیم. امیدوارم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به موضع درست خود درباره سامانه اس 400 ادامه دهد و اجازه ندهد این مسئله تاثیری بر روابط ما بگذارد. سامانه اس 400 هیچ خطری برای سامانه‌های دفاعی ناتو ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها