کد خبر: 328327
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۵:۵۰:۱۱
| |

یک سوم مدارس کشور غیراستاندارد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: یک سوم مدارس در سطح کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و بالطبع آن یک سوم مدارس استان کردستان هم از این وضعیت برخوردارند.

یک سوم مدارس کشور غیراستاندارد هستند
کد خبر: 328327
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۵:۵۰:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ رشید قربانی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که امروز 15 خردادماه در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد مدرسه 30 درصد مدارس وضعیت حادتری دارند و قابل استفاده هم نیستند که به منظور از گردونه خارج کردن این مدارس، اقدام به دو شیفت کردن مدارس دیگر، اسکان در مساجد و بازسازی و تعمیر مدارس کرده‌ایم.

وی ادامه داد: قربانی خاطرنشان کرد: استان کردستان دارای 300 مدرسه خطرناک بوده است که در حال حاضر ساخت 100 مدرسه آن در دستور کار قرار گرفته و برای 100 مدرسه دیگر از مساجد استفاده شده و 100 مدرسه نیز دو شیفت شده‌اند.

قربانی بیان کرد: در این راستا سپاه سنندج 30 مدرسه، بنیاد برکت، خیرین و بانک‌ها 25 مدرسه، توسعه و نوسازی مدارس تعدادی دیگر و برخی نیز از محل اعتبارات استانی و آموزش و پرورش در دستور ساخت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: همچنین در تلاشیم تا در سال جاری مشکل سیستم گرمایشی مدارس را نداشته باشیم و قبل از آغاز مدارس با کمک خیرین بتوانیم این مشکل مدارس را مرتفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: سال گذشته اولویت اول وزارت آموزش و پرورش ساخت و بازسازی مدارس خشتی و گلی بود که ما هفت مدرسه داشتیم و امسال هم در تلاشیم تا مدارس سنگ و چوبی را نیز از گردونه مدارس آموزش و پرورش خارج کنیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال 98 مصوب شده که از محل اعتبارات ملی و استانی 150 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده شود.گفتنی است، در این مراسم از 22 نفر از خیرین مدرسه ساز استان که در سال گذشته در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت داشتند با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها