کد خبر: 328343
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۷:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

وحشت اسرائیل از تغییر موضع ترامپ نسبت به ایران

آیا مواضع و مقاومت ایران باعث تغییر موضع ترامپ نسبت به تهران شده است؟ آیا ترامپ که سال گذشته از سیاست‌های جنگ و مقابله مستقیم سخن می‌گفت، به سوی برقراری آرامش پیش می‌رود؟

وحشت اسرائیل از تغییر موضع ترامپ نسبت به ایران
کد خبر: 328343
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیا مواضع و مقاومت ایران باعث تغییر موضع ترامپ نسبت به تهران شده است؟ آیا ترامپ که سال گذشته از سیاست‌های جنگ و مقابله مستقیم سخن می‌گفت، به سوی برقراری آرامش پیش می‌رود؟

به گزارش اعتمادآنلاین، کارشناسان اسرائیلی بر این باورند که در این‌باره تغییر موضع شدیدی را در کاخ سفید لمس کرده‌اند.

دیوید وینبرگ، جانشین رئیس پژوهشکده راهبردها و امنیت قدس ، در تحقیقی در این رابطه معتقد است موضع ترامپ در قبال ایران نسبت به مواضع چند سال پیش رئیس‌جمهور آمریکا صد درصد تفاوت پیدا کرده است.

از دیدگاه این محقق، این موضوع سبب بروز نگرانی‌های شدیدی در میان سیاست‌گذاران صهیونیست شده که واشینگتن را همواره به سوی فشار بر تهران سوق می‌داده‌اند.

اما از نگاه تل‌آویو، موضع ترامپ به تدریج در حال نرم شدن است و حتی این نرمش در مورد انجام توافقی جدید هم احساس می‌شود.

به گفته وینبرگ، داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد سیاست‌های ترامپ از فشار حداکثری بر ایران برای مجبور کردن این کشور به انجام مذاکره تغییر جهت پیدا کرده و به سمت‌وسوهای دیگری رفته است.

او در تحقیق خود در روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل الیوم» نوشت: ایران به نحوی عمل کرده است که در صورت انجام مذاکره هم برنده دور اول این مذاکرات، مذاکره‌کننده ایرانی خواهد بود.

این کارشناس اسرائیلی، اظهارات سفیر آمریکا در بغداد درباره وجود کانال‌های ارتباط مستقیم با ایران را «عقب‌نشینی واشینگتن» توصیف کرد و گفت این عقب‌نشینی در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها