کد خبر: 328454
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۰۹:۲۷:۴۹
| |

مدیرعامل ایران ایر:

فرصت فروش سه میلیون یورو بلیت خارجی برای ایران ایر در ایام حج از دست رفت/ خصوصی‌سازی هما متوقف شد

مدیرعامل ایران ایر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر زیان ایران ایر از واگذاری پروازهای خارجی به سایر ایرلاین‌ها گفت: در بخش اکونومی فرصت فروش یک میلیون و 259 هزار یورو را از دست دادیم، همچنین در بخش بیزینس کلاس هم فرصت فروش یک میلیون و 700 هزار یورو بلیت را از دست دادیم که این ارقام عدم نفع ایران ایر از فروش این بلیت‌ها محسوب می‌شود.

فرصت فروش سه میلیون یورو بلیت خارجی برای ایران ایر در ایام حج از دست رفت/ خصوصی‌سازی هما متوقف شد
کد خبر: 328454
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۰۹:۲۷:۴۹

اعتمادآنلاین| کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در نشست خبری صبح امروز درباره اتمام عملیات پروازهای رفت حجاج گفت: خوشبحتانه همکاران ما در هما و سایر دست‌اندرکاران در انجام عملیات حج خوش درخشیدند و با افتخار عملیات رفت حجاج را به پایان رساندیم و برای علمیات پروازهای بازگشت آماده می‌شویم.

وی افزود: شب گذشته در ساعت 22 و 20 دقیقه آخرین پرواز رفت حجاج از فرودگاه امام به جده انجام شد و به زودی عملیات پروازهای بازگشت آغاز می‌شود.

دهقانی زنگنه با تاکید بر اینکه به توان عملیاتی همکارانم ایمان داشتم گفت: این تجربه را آسان به دست نیاوردیم و رمز موفقیت ما انسجام تمام دست‌اندرکاران بود.

مدیرعامل ایران ایر تاکید کرد: از همان ابتدا به همکمارانم اعلام کردم نباید از موضوعات ایمنی بگذریم و موضوع مهم دیگر این است که همه حجاج باید از خدمات ایران ایر راضی باشند.

زنگنه ادامه داد: در مدت زمان 30 روز عملیات پرواز رفت حجاج انجام شد که طی این مدت 88 هزار و 561 حاجی با 360 پرواز جابجا شدند.

وی درباره میزان تاخیرها گفت: میانگین میزان تاخیر از مجموعه پروازها حدود 19 دقیقه بوده است.

دهقانی زنگنه همچنین با اشاره به آغاز پروازهای برگشت گفت: پروازهای بازگشت حجاج از 25 مرداد آ‌غاز می‌شود و تا 17 شهریورماه ادامه دارد و عملیات بازگشت حجاج در 23 روز با 361 پرواز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بار مجاز حجاج دو بسته 20 کیلوگرمی و در مجموع 40 کیلوگرم است.

دهقانی زنگنه با اشاره به پرددترین و کم‌ترددترین فرودگاه‌های کشور برای انجام عملیات حج گفت: بیشترین پرواز با 95 پرواز از فرودگاه امام و کمترین پرواز با انجام دو پرواز از فرودگاه رشت بوده است.

وی تاکید کرد: تمام علمیات پروازی حج با 9 فروند هواپیمای فعال انجام شد.

مدیرعامل ایران ایر گفت: امسال شاهد افزایش 98 درصدی اعزام زائران نسبت به سال گذشته بودیم همچنین تعداد پروازها هم در این مدت 97 درصد افزایش یافت همچنین امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 74 درصدی میانگین تاخیرها بودیم.

زنگنه یادآور شد: پرسنل فعال برای انجام عملیات حج 1492 نفر بودند.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت چهار شرکت هواپیمایی پروازهای خارجی ایران ایر را انجام دادند گفت: ماهان ایر، قشم ایر، شرکت هواپیمایی اطلس، گلوبال و آسمان پروازهای خارجی هما را در این مدت انجام دادند که سهم ماهان تاکنون در این مدت جابجایی 4833 مسافر بوده است. همچنین شرکت هواپیمایی ترکیه حدود شش پرواز خارجی هما را در هفته انجام می‌داد و شرکت هواپیمایی آسمان یک پرواز در هفته را انجام می‌داد.

وی با تاکید بر اینکه با هزینه بالاتری برای انجام پروازهای خارجی هواپیما اجاره کردیم گفت: در این مدت مسافران ناراضی بابت تاخیر هواپیماها می‌توانستند بلیت خود را پس بدهند یا اینکه مابه التفاوت هزینه‌ها به مسافران پرداخت می‌شد.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات را برای جلب رضایت مسافران پروازهای خارجی هما انجام دادیم تا مسافری ناراضی نباشد.

وی همچنین درباره خصوصی‌سازی ایران ایر گفت:‌ در حال حاضر خصوصی‌سازی ایران ایر متوقف شده است و برنامه‌ای فعلا برای این موضوع نداریم.

دهقانی زنگنه همچنین درباره نوسازی ناوگان ایران ایر گفت:‌ برنامه خرید هواپیما در دستور کار قرار دارد اما این هواپیماها نو نیستند.

وی همچنین با اشاره به سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه ترکیه گفت: در برخی از فرودگاه‌های ترکیه در حال حاضر سوخت‌رسانی انجام می‌شود و در فروگاه‌هایی هم که سوخت‌رسانی انجام نمی‌شود در حال مذاکره و رایزنی هستیم تا سوخت‌رسانی از آن فرودگاه‌ها از سر بگیرد.

مدیرعامل ایران ایر در پاسخ به سوالی مبنی بر زیان ایران ایر از واگذاری پروازهای خارجی به سایر ایرلاین‌ها گفت: در بخش اکونومی فرصت فروش یک میلیون و 259 هزار یورو را از دست دادیم، همچنین در بخش بیزینس کلاس هم فرصت فروش یک میلیون و 700 هزار یورو بلیت را از دست دادیم که این ارقام عدم نفع ایران ایر از فروش این بلیت‌ها محسوب می‌شود.

منبعک ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها