قیمت جهانی طلا به یک هزار و 486 دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد افزایش به 1486 دلار و 41 سنت رسید.

قیمت جهانی طلا  به یک هزار و 486 دلار رسید
کد خبر: 328476
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۰۹:۵۷:۲۴

اعتمادآنلاین| در حالی که هیچ نشانه ای از فروکش کردن جنگ تجاری بین آمریکا و چین دیده نمی شود و این مسئله موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در دارایی های امن شده است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از شش سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد افزایش به 1486 دلار و 41 سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد تا 1489 دلار و 76 سنت صعود کرد که بالاترین رقم از آوریل 2013 تاکنون بود. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با 0.9 درصد افزایش به 1497 دلار و 90 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «جنگ تجاری عامل اصلی رشد اخیر قیمت طلاست. شدت گرفتن تنش لفظی بین امریکا و چین نگرانی ها از تاثیر بلندمدت این تحولات بر اقتصاد جهانی را افزایش داده است.»

بر اساس نظرسنجی جدید رویترز از تحلیلگران، صادرات چین در ماه جولای احتمالا برای دومین ماه متوالی کاهش یافته و این نشان دهنده آسیب دیدن تجارت جهانی از جنگ تعرفه هاست.

همچنین انتظار می رود میزان واردات چین نیز در ماه جولای کاهش یافته باشد. این بدان معناست که اقدامات محرک اقتصادی نتوانسته مانع از کند شدن رشد اقتصادی چین شود.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد، دیگر انتظار ندارد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 توافقی تجاری بین آمریکا و چین منعقد شود. بانک مورگان استنلی هم هشدار داده که اقدامات تلافی جویانه بیشتر دو طرف می تواند اقتصاد جهانی را در اواسط سال آینده گرفتار رکود کند.

یک مقام فدرال رزرو آمریکا هم دیروز گفت، باید منتظر ماند و دید آمارهای بعدی چه تصویری را ترسیم می کنند، و بعدا در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو تصمیم گرفت.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها