کد خبر: 328494
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۰:۲۱:۵۲
| |

صالحی:

خبرنگاری حرکت و نهضتی مقدّس است

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران طی پیامی فرارسیدن روز خبرنگار را به تمامی فعالان و تلاشگران حوزه رسانه و اصحاب خبر و قلم، تبریک گفت.

خبرنگاری حرکت و نهضتی مقدّس است
کد خبر: 328494
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۰:۲۱:۵۲

اعتمادآنلاین| متن پیام دکتر صالحی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

برای اینجانب، مایه مسرّت فراوان است که بار دیگر، فرا رسیدن «روز خبرنگار» را به پیشگاه همه تلاشگران و فعالان حوزه رسانه و اصحاب خبر و قلم، تبریک و شادباش بگویم. اینجانب طی سالیان گذشته و به مناسبت‌های گوناگون بر این نکته تأکید نموده‌ام که حرفه خبرنگاری و فعالیّت در این میدان را باید به عنوان حرکت و نهضتی مقدّس تلقی نمود و گمان می‌کنم که با توجّه به عمق تعالیم و آموزه‌های آیین حنیف اسلام، می‌توان به تبیین و تشریح این طرز تلقّی، همّت گماشت.

با نگاهی هر چند گذرا به برخی مفاهیم و تعابیر موجود در گنجینه فرهنگ و تمدّن اسلامی، می‌توان به این نکته آگاهی یافت که برخلاف برخی پندارهای ناصواب، در دیانت مقدّس اسلام و شریعت حقّه مصطفوی(ص) نقد کژی‌ها و ناراستی‌ها به ویژه نقد قدرت و انتقاد از عملکرد صاحبان قدرت و منزلت به رسمیّت شناخته شده و مورد تأکید قرار گرفته است. یکی از این تعابیر و مفاهیم مهم و راهگشا در متن فرهنگ اسلامی، تعبیر «النصیحه لائمه المسلمین» است که در لسان و بیان ائمه اطهار(ع) و بزرگان آیین آسمانی اسلام، مورد توجه قرار گرفته است. قطب عارفان و امیر پارسایان، حضرت امیر مؤمنان (علیه آلاف التحیه والثناء) در عین برخورداری از ملکه عصمت و مصونیّت از هرگونه خطا و انحراف در پندار، گفتار و کردار، می‌فرمایند که: «از بیان سخن حق یا مشورتِ عادلانه خودداری مکنید؛ زیرا من شخصاً به عنوان یک انسان خود را فراتر از این که اشتباه کنم، نمی‌دانم و از خطا مصون نیستم؛ مگر اینکه خداوند مرا حفظ کند، چرا که مالکیت خداوند بر جان من، از خودم بیشتر است.

این نکته‌ای است که باید بیش از پیش مورد عنایــت و توجّه همگــانی قرار گرفتــه و به عنــوان یکی از بن‌مایه‌های فلسفه سیاسی اسلام مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد. خوشبختانه این رویکرد در متن قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی مورد تصریح قرار گرفته و بر آن تأکید شده است. در اصل هشتم قانون اساسی آمده است که: «در جمهوری اسلامی ایران، دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر، وظیفـه‌ای است همگــانی و متقابل بر عهــده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت ...»

اینجانب از این منظر، اعتقاد راسخ دارم که چنانچه خبرنگاران و اصحاب رسانه با عزم جزم و با رعایت موازین قانونی و عطف توجّه به مصالح کلان ملّی در این راه گام بردارند، از زمره مجاهدان فی سبیل‌الله و مبارزان خستگی‌ناپذیرِ کارزار نور علیه ظلمت به شمار خواهند آمد و ارج و منزلت آنان، همسنگ و همعنان با مقام و جایگاه دلاورانی است که در طول قرون متمادی در مسیر پاسداری از حریم سرزمین مقدّس اسلامی و صیانت از حرمت و قداست ارزشهای دینی و آیینی فداکاری نموده‌اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و شهیدان راه آزادی و آگاهی به ویژه شهید والامقام محمود صارمی، بر عزم و همّت همه فعالان و تلاشگران حوزه رسانه درود می‌فرستم و توفیقات روزافزون همگان را در راه خدمت صادقانه و خالصانه به میهن عزیز اسلامی از درگاه یگانه هستی‌بخش مسئلت می‌کنم.


علی‌اکبر صالحی»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها