کد خبر: 328499
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۰:۲۸:۰۰
| |

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرد:

مرفین، هروئین و شیشه در صدر مواد ترانزیت شده از افغانستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: مرفین و هروئین و به تازگی شیشه بیشترین موادی که از کشور افغانستان به سوی بازارهای هدف در کشورهای غربی ترانزیت می‌شود

مرفین، هروئین و شیشه در صدر مواد ترانزیت شده از افغانستان
کد خبر: 328499
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار محمد مسعود زاهدیان، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره ترانزیت موادمخدر از کشور افغانستان و عبور آنها از ایران به مقصد بازارهای اروپایی و غربی گفت: کوتاه‌ترین راه عبور مواد مخدر تولیدی در افغانستان برای ورود به بازارهای مصرف در کشورهای غربی عبور از خاک جمهوری اسلامی ایران است و این عبور از طریق راه‌های دریایی و زمینی است.

وی ادامه داد: قاچاقچیان موادمخدر این مواد را از طریق دریایی و زمینی منتقل می‌کنند و پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز سدهای محکمی را در مرزهای شرقی کشور ایجاد کرده است.همچنین این پلیس در سطح کشور فعال است و عناصری را که در این مسیر فعالیت می‌کنند با کار اطلاعاتی و عملیاتی شناسایی و با آنها برخورد می‌کند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: توانایی‌های بسیاری در کنترل محموله‌هایی که از کشور عبور می‌کند، داریم اما ممکن است به واسطه فضاهای مختلف همه محموله‌های ترانزیتی که از کشور عبور می‌کند و همچنین خلاءهایی که در مرزها وجود دارد امکانات ما برای پوشش همه این خلاء‌ها و بازرسی محموله‌ها به اندازه کافی نباشد. بنابراین بخشی از مواد تولید شده در افغانستان عبور و به بازارهای مصرف در سایر نقاط دنیا می‌رسد.

سردار زاهدیان با بیان اینکه متاسفانه مشارکت بین‌المللی در عرصه مبارزه با موادمخدر ضعیف است، تصریح کرد: هر چقدر توان جمهوری اسلامی در این راستا تقویت شود و مشارکت بین‌المللی در این عرصه ارتقا پیدا کند، توانایی‌های ما برای جلوگیری از انتقال این مواد به سایر نقاط افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین موادی که امروز از کشور افغانستان به مقصد کشورهای اروپایی ترانزیت می‌شود مرفین و هروئین است همچنین اخیرا نیز ترانزیت شیشه به دلیل افزایش تولید در افغانستان رشد پیدا کرده است و حجم آن برای ما نگران کننده است و معضل جدیدی است که با آن روبرو هستیم.

به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیروهای مبارزه کننده ما در همه نقاط کشور حضور داشته و فعالیت می‌کنند، اما همه جا از جمله در مرزها امکانات مقابله‌ای ضعیف است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها