پیوست ایران به کنوانسیون بین‌المللی حل‌و‌فصل اختلافات ناشی از میانجیگری

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در لیست اولین امضاکنندگان یک سند بین المللی قرار گرفت و به کنوانسیون بین المللی حل و فصل اختلافات ناشی از میانجیگری پیوست.

پیوست ایران به کنوانسیون بین‌المللی حل‌و‌فصل اختلافات ناشی از میانجیگری
کد خبر: 328512
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۰:۴۸:۱۸

اعتمادآنلاین| محمود عباسی افزود: کنوانسیون بین المللی سازمان ملل در زمینه حل و فصل اختلافات ناشی از میانجیگری در تجارت بین الملل به امضای سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران رسید.


وی ادامه داد: پیش از این، مجوز پیوستن به این سند بین المللی از سوی هیات وزیران صادر شده بود.


عباسی که در سفر سنگاپور وزیر دادگستری را همراهی می کند با اشاره به اهمیت این سند بین المللی آن را یک گام جلوتر از سند بین‌المللی داوری بین المللی عنوان کرد.


معاون وزیر دادگستری افزود: در حالی که ایالت متحده تاکنون به 37 معاهده و کنوانسیون بین المللی پیوسته که در دو سال گذشته از برخی معاهدات خارج شده است و نظم تجاری بین المللی را دستخوش تحولات قرار داده و به جنگ تجاری با کشورها روی آورده است، امضای این سند مهم تجاری در عرصه بین المللی برای ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.


عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، سید محمدرضا گلدانی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت دادگستری، خانم فصیح، رییس اداره کنوانسیون های بین المللی وزارت امور خارجه و محمد علی انصاری سفیر ایران در سنگاپور وزیر دادگستری کشورمان را در این سفر همراهی می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها