کد خبر: 328519
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۱:۰۴:۰۳
| |

مأموریت الحشد در مرحله سوم عملیات اراده پیروزی با موفق پایان یافت

نیروهای الحشد الشعبی اعلام کردند که مرحله سوم عملیات اراده پیروزی را پس از دو روز با موفقیت کامل و تحقق تمامی اهداف تعیین شده، به پایان رساندند.

مأموریت الحشد در مرحله سوم عملیات اراده پیروزی با موفق پایان یافت
کد خبر: 328519
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۱:۰۴:۰۳

اعتمادآنلاین| نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق به همراه ارتش عراق از روز دوشنبه هفته جاری، مرحله سوم عملیات «اراده پیروزی» را آغاز کردند.

الحشد با انتشار بیانیه‌ای شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) اعلام کرد که مأموریتش در مرحله سوم اراده پیروزی که دو روز به طول انجامید، به پایان رسید.

پایگاه خبری «المعلومه» گزارش داد که هدف از این عملیات، پاکسازی مناطق شمال «المقدادیه»، شمال «جلولاء» و «خانقین» در استان «دیاله» و مناطق جنوب موصل و ارتفاعات «العطشانه، «بادوش» و «شیخ ابراهیم» در نینوی بود.

در این بیانیه آمده است: «نیروهایی که در محور دیاله حضور داشتند، عبارتند از: فرماندهی عملیات الحشد در دیاله، لشکرهای 24 و 4 شمال المقدادیه، لشکرهای 28، 20، 110 و 23 در شمال جلولاء، لشکر پنج ارتش عراق، فرماندهی عملیات و ریاست پلیس دیاله و نیروی هوایی ارتش».

الحشد ادامه داد، نیروهایی که در محور نینوی حضور داشتند، عبارتند از: لشکرهای 40، 30، 33، 15، 25، 44 و 53 و هنگ‌های 1، 2، 3، 6، لشکر 20 ارتش عراق و پلیس نینوی.

در بیانیه مذکور تأکید شده است، نتایج این عملیات، تحقق اهداف معین شده برای رسیدن به مکان‌های حضور عناصر داعش و پایان دادن به تهدید آن و تأمین امنیت شماری از مناطق کشاورزی و صعب‌العبور بود.

الحشد تصریح کرد که در این عملیات، 143 روستا تفتیش شد، امنیت مواضع و مسیرهای مهم در استانهای دیاله و نینوی تأمین شد، 17 مقر داعش تخریب گردید؛ به تهدید عناصر این گروه در اطراف رود دیاله پایان داده شد و ابزارهای پالایش نفت داعش نیز کشف شد.

در پایان این بیانیه تصریح شد که در این عملیات، چهار تانکر حامل نفت خامِ آماده قاچاق در جنوب موصل ضبط، دو تونل داعش در جنوب موصل منفجر و یک مقر این گروه در بادوش منهدم شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها