زندان فشافویه چه تاثیری بر زندگی مردم شهر ری دارد؟

رییس شورای شهر حسن آباد فشافویه با انتقاد از قرارگیری زندان تهران بزرگ در فشافویه گفت: آب و گاز سازمان زندان‌ها از شهر حسن‌آباد فشافویه تأمین می‌شود و بدهی‌های گسترده‌ این سازمان به دستگاه‌های مختلف شهر حسن‌آباد دارد که موجب جلوگیری از توسعه زیرساخت‌ها در این شهر شده است.

زندان فشافویه چه تاثیری بر زندگی مردم شهر ری دارد؟
کد خبر: 328569
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۲:۲۹:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا زندی کریمخانی در نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان ری با خبرنگاران گفت: انتقال صنایع مزاحم بدون کارشناسی به سمت بخش‌های مختلف شهرستان ری باید مورد مخالفت قرار می‌گرفت و از آن پیشگیری می‌شد. متأسفانه مشکلات شهر تهران حل نمی شود بلکه آن را به سمت بخش‌های شهرستان ری منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به قرارگیری ندامتگاه در این منطقه گفت: سازمان زندان‌ها با این جمعیت در حقیقت یک شهر محسوب می‌شود که به شهرهای ری اضافه شده است. آیا زیرساخت‌های لازم برای این محدوده تعیین شده است؟ آب و گاز سازمان زندان‌ها از شهر حسن‌آباد تأمین می‌شود و این سازمان‌ها بدهی‌های گسترده‌ به دستگاه‌های مختلف شهر حسن‌آباد دارد که موجب جلوگیری از توسعه زیرساخت‌ها در این شهر شده است. همچنین در بخش پساب نیز که به سمت بخش‌های ما سرازیر می‌شود اختصاص عادلانه‌ای صورت نمی‌گیرد. امروز شهرستان ری سرریز مشکلات تهران شده و حتی پساب‌ها نیز به صورت منصفانه تقسیم نمی‌شوند.

زندی ادامه داد: وقتی قرار شد سازمان زندان‌ها به بخش فشافویه منتقل شود صورت جلسه‌ای میان فرمانداری و شهرداری تهران تنظیم شد تا امکاناتی همچون حمل و نقل جاده‌ای و امکانات زیربنایی برای این محدوده تعیین شود که متأسفانه این کار انجام نشد.

رییس شورای شهر حسن آباد فشافویه در بخش دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه فشافویه قدمت بسیاری دارد و بیش از 40 درصد تولید لبنیات تهران را انجام می دهد، افزود: متأسفانه فشافویه را به نام زندان می‌شناسند در حالی که این زندان در حقیقت زندان تهران بزرگ است. در حالی این مجموعه سازمان زندان‌ها به فشافویه منتقل شد که مسائل امنیتی آن مورد توجه قرار نگرفت. در حقیقت مسائل امنیتی این محدوده را افزایش ندادند. حتی یک کلانتری در این محدوده اضافه نشده است.

زندی در تشریح سایر معضلات فشافویه گفت: امروز خانواده‌های زندانیانی که حکم حبس ابد دارند برای دسترسی آسان‌تر در ابراهیم‌آباد ساکن شده‌اند. مسکن مهری که داخل حسن‌آباد در شهرستان ری وجود دارد امکانات زیربنایی لازم را ندارد و حضور زندان در این شهرستان مشکلات بسیاری را فراهم کرده است. متأسفانه در تصمیم‌گیری‌های کلان هنگامی که می‌خواهند انتقالی به شهرستان ری داشته باشد باید نظرخواهی‌ها از مردم این شهرستان که قطعا بهترین کارشناسان هستند، انجام شود.

وی ادامه داد: امکانات به این شهرستان نمی‌آید اما مشکلات و معضلات خیلی راحت به این شهرستان منتقل می‌شود. اگر نماینده مستقلی از سوی شهرستان ری در مجلس حضور داشته باشد قطعا می‌توانیم حقوق این شهرستان را احقاق کنیم. البته ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی نیز در این شهرستان وجود دارد از جمله شهرک صنعتی شمس‌آباد که اقدام بسیار مناسبی بود که در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد و نقش موثری در اقتصاد شهرستان ری داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها