کد خبر: 328603
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۳:۵۴:۱۳
| |

گرما در ژاپن 57 قربانی گرفت

مقامات ژاپن اعلام کردند گرمای هوا و افزایش دما در یک هفته گذشته در این کشور، دستکم جان 57 نفر را گرفته و بیش از 18 هزار نفر را هم به دلیل گرمازدگی راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرده است.

گرما در ژاپن 57 قربانی گرفت
کد خبر: 328603
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۳:۵۴:۱۳

اعتمادآنلاین| آژانس مدیریت آتش‌سوزی و بلایای طبیعی ژاپن اعلام کرد این در حالی است که هفته پیش از آن نیز پنج هزار و 644 تن به دلیل مشکلات ناشی از گرما به بیمارستان ها مراجعه کرده بودند.

این گزارش می‌افزاید این آمار بیشترین آمار اعزام به مراکز درمانی به دلیل مشکلات ناشی از گرمازدگی از سال 2008 به این طرف است.

بر اساس این گزارش از تعداد از 18 هزار و 347 مراجعه کننده به بیمارستان ها، 729 نفر به شدت بیمار شده و نیاز به بستری شدن طولانی مدت دارند در حالی که 6 هزار و 548 تن هم مدت کوتاه تری را باید در بیمارستان بمانند.

از نظر سن نیز 54 درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بیش از 65 سال سن داشته‌اند.

هفته گذشته دمای هوا در بخش‌های زیادی از این کشور از 35 درجه سانتیگراد نیز فراتر رفت.

این گزارش در حالی است که یک طوفان استوایی از شمال کیوشو در غرب ژاپن در حال عبور است و مردم این منطقه هم با باران های سنگین و بادهای شدید دست و پنجه نرم می کنند.

سازمان هواشناسی ژاپن می گوید این طوفان، باران‌های سنگینی را به بخش‌هایی از غرب ژاپن می آورد و باعث شرایط جوی ناپایدار شده و باران های سنگین محلی را به شرق و شمال ژاپن می آورد.

مقام های هواشناسی نسبت به رانش زمین، طغیان رودخانه‌ها و سیل در مناطق پست و نیز نسبت به بادهای شدید و امواج بلند هشدار داده اند.

تابستان سال گذشته نیز به دلیل گرمای هوا افزون بر 40 نفر در ژاپن جان باختند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها