کد خبر: 328628
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۴:۳۷
| |

تحولات بازار جهانی سنگ آهن در هفته ای که گذشت

میزان تقاضا در بازار وارداتی سنگ آهن چین که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان به شمار می آید، روز چهارشنبه در حالی با کاهش روبرو شد که قیمت این ماده معدنی در این هفته با فراز و فرودهای زیادی در بازارهای جهانی روبرو بود.

تحولات بازار جهانی سنگ آهن در هفته ای که گذشت
کد خبر: 328628
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۴:۳۷

اعتمادآنلاین| نشریه اس اند پی گلوبال پلتس روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد، ‌بهای هر تن سنگ آهن با درجه خلوص 62 درصد روز گذشته در مقایسه با آخرین معاملات صورت گرفته در روز دوشنبه 14 مرداد با یک دلار و 25 سنت کاهش به 97 دلار و 90 سنت رسید.

همچنین بهای هر تن سنگ آهن برای تحویل در ماه سپتامبر نیز با 2 دلار و 80 سنت کاهش به سطح 93 دلار و 10 سنت نزول کرد.

گزارشهای خبری نشان می دهد به دنبال افزایش اختلاف های تجاری آمریکا و چین، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چین را به شکل رسمی به عنوان کشوری برشمرده که به طور مصنوعی و حساب شده ارزش پول خود (یوان) را پایین می آورد.

‌کارشناسان بازار سنگ آهن براین اعتقادند که گسترش اختلاف های تجاری پکن - واشنگتن از مهمترین دلایل کاهش بهای سنگ آهن در بازارهای جهانی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ بهای هر تن سنگ آهن در بازار معاملات دالیان چین روز سه شنبه برای تحویل در ژانویه 2020 با 2.8 درصد کاهش در مقایسه با معاملات روز دوشنبه این هفته به سطح 686 یوان معادل 97 دلار و 72 سنت رسید.

علاوه براین اکنون چین به عنوان نخستین تولید کننده فولاد جهان با مشکلات فراوانی در بازار سنگ آهن روبرو شده است و از سوی دیگر میزان تولید این ماده معدنی در برزیل در حال افزایش است، در حالی که پیش از این به سبب شکسته شدن سد معدن واله دچار بحران شده بود.

بر اساس این گزارش،‌ میزان تولید سنگ آهن برزیل تا پایان 2019 میلادی 340 تا 345 میلیون تن افزایش می یابد.

این گزارش همچنین نشان می دهد میزان تولید معدن ریو تینتو استرالیا نیز تا پایان سال 2019 از سطح 40 میلیون تن در سال 2018 میلادی به 100 میلیون تن می رسد.

به نوشته مجله اس اند پی گلوبال پلتس، میزان بارگیری سنگ آهن واله در ماه ژوئن (خرداد-تیر) در مقایسه با ماه مه (اردیبهشت-خرداد) با افزایش 15.7درصدی روبرو شده است. درحالی که این رقم در مقایسه با ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) 86.9 درصد افزایش داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها