کد خبر: 328674
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

محمدعلی وکیلی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جریان‌های سیاسی نباید طوری وانمود کنند که گویی رای مردم بی‌تاثیر است/یک جریان سیاسی پیروزی خود را در گرو نیامدن مردم پای صندوق رای می‌داند/ این جریان به دنبال مایوس کردن مردم است/ برخی اصلاح‌طلبان در ناکارآمدنمایی اصلاح‌طلبان حاضر در حاکمیت افراط می‌کنند/

محمدعلی وکیلی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، گفت: این روزها شاهد هستیم یک جریان سیاسی که هیچ‌گاه اعتقادی به رای مردم نداشته و موفقیت خود را در حضور نیافتن مردم می‌داند، به اشکال مختلف در پی آن است که مردم مایوس شوند و پای صندوق‌های رای نیایند، چون پیروزی‌‌اش را در گرو نیامدن مردم می‌داند.

جریان‌های سیاسی نباید طوری وانمود کنند که گویی رای مردم بی‌تاثیر است/یک جریان سیاسی پیروزی خود را در گرو نیامدن مردم پای صندوق رای می‌داند/ این جریان به دنبال مایوس کردن مردم است/ برخی اصلاح‌طلبان در ناکارآمدنمایی اصلاح‌طلبان حاضر در حاکمیت افراط می‌کنند/
کد خبر: 328674
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی وکیلی، نماینده تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، به الزامات برگزاری انتخابات پرشور اشاره کرد: باید به‌ منظور برگزاری انتخابات پرشور از پمپاژ یأس، که از طرف گروه‌های مختلفی اتفاق می‌افتد، جلوگیری کرد. به‌ هر حال مردم به‌ ناحق دچار مشکلاتی هستند و معیشت مردم به‌ صورت جدی آسیب‌ دیده است. از سویی تاثیرگذاری رای مردم باید در اشکال مختلف دیده شود، مردم باید امید داشته باشند و بدانند هر قدمی که در مشارکت برمی‌دارند در بهبود سرنوشت‌شان تاثیرگذار است.

جریان‌های سیاسی نباید طوری وانمود کنند که گویی رای مردم بی‌تاثیر است

او در ادامه از نقش جریان‌های سیاسی در برگزاری انتخابات پرشور گفت: جریان‌های سیاسی نباید طوری وانمود کنند که گویی رای مردم بی‌تاثیر است. به‌ رغم همه ایراداتی که به مجلس دهم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم وارد بوده، به‌ هر حال قدم‌های رو به‌ جلو در مسیر حقوق ملت برداشته‌ شده است.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات راهبرد جمهوری‌ اسلامی است

این نماینده مجلس اضافه کرد: همه باید تمام توان خود را به کار گیرند تا این روزنه امید به دریچه تبدیل شود. این روزها شاهد هستیم یک جریان سیاسی که هیچ‌گاه اعتقادی به رای مردم نداشته و موفقیت خود را در حضور نیافتن مردم می‌داند، به اشکال مختلف در پی آن است که مردم مایوس شوند و پای صندوق‌های رای نیایند، چون پیروزی‌‌اش را در گرو نیامدن مردم می‌داند.

وکیلی گفت: البته در اردوگاه اصلاح‌طلبان هم، در ناکارآمدنمایی جریانات اصلاح‌طلب حاضر در حاکمیت، افراط می‌کنند که به نظر من اقدام ناجوانمردانه‌ای است. اگر فکر می‌کنیم مشارکت حداکثری راهبرد جمهوری‌ اسلامی است و نقطه گفتمانی جریان اصلاح‌طلب است، همگان باید به لوازم این راهبرد پایبند باشیم.

مردم مسیر اصلاح در درون نظام را تداوم خواهند بخشید

او تاکید کرد: باید هر چیزی را که مردم را مایوس می‌کند دور کنیم. باید هر موضع و هر بیان و ادبیاتی را که می‌تواند مردم را از سرنوشت و مشارکت خود مایوس کند، تغییر دهیم. به نظر می‌رسد آگاهی روزافزون مردم بر این پمپاژ یأس چیره خواهد شد و مردم حتماً در اسفند 98 مانند دوران گذشته مشارکت حداکثری خواهند داشت و مسیر اصلاح در درون نظام را تداوم خواهند بخشید.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان به نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات پرشور اشاره کرد: طبیعی است اگر سلایق گوناگون فرصت مشارکت داشته باشند، حتماً در جلب آرای مختلف ملت نقش‌آفرین خواهد بود. اگر فضای عمومی کشور، فضای احترام به آرا و صداهای مختلف باشد و مردم در اشکال مختلف احساس کنند نمایندگان‌شان در صحنه رقابت حضور دارند، حتماً در جلب مشارکت مردم تاثیرگذار خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها