تجلیل از تایکا وایتیتی در تورنتو

تایکا وایتیتی کارگردان «ثور» از جشنواره فیلم تورنتو 2019 جایزه بهترین کارگردان را می‌گیرد.

تجلیل از تایکا وایتیتی در تورنتو
کد خبر: 328778
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ ۰۹:۵۸:۱۷

اعتمادآنلاین| استاد جهان سینمایی مارول که امسال با فیلم طنز «جوجو خرگوشه» در جشنواره تورنتو حضور خواهد داشت، با دریافت جایزه کارگردانی راجر ایبرت تجلیل می‌شود.

تایکا وایتیتی که کارگردانی «ثور: رگناروک» را در کارنامه دارد در جشنواره فیلم تورنتو امسال برای نخستین بار فیلم ضدنفرت «جوجو خرگوشه» را که خودش در آن در نقش آدولف هیتلر بازی کرده، به نمایش می‌گذارد. در عین حال جایزه ایبرت را دریافت می کند که برای تجلیل از فیلمسازانی اهدا می‌شود که مشارکتی فوق‌العاده در پیشبرد سینما دارند.

این جایزه در مراسمی که 9 سپتامبر برگزار می‌شود به وایتیتی اهدا می‌شود.

کامرون بیلی مدیر هنری و از روسای جشنواره فیلم تورنتو از وایتیتی به عنوان یک ستاره راک یاد کرد که سینما درست در این لحظه به او نیاز دارد و از سبک طنزآمیز و بی‌اشتباه او تجلیل کرد.

وایتیتی کارگردان فیلم، فیلمنامه نویس و بازیگر 43 ساله نیوزیلندی و سازنده فیلم‌هایی چون «پسر»، «آنچه ما در سایه‌ها انجام می‌دهیم» و «شکار انسان‌های سرگردان» است.

او قرار است «ثور 4» را نیز کارگردانی کند. «ثور رگناروک» او 850 میلیون دلار در دنیا فروش کرد. او در فیلم «جوجو خرگوشه» به دوران نازی‌ها رفته است. این فیلم که برای فاکس سرچلایت ساخته شده ابتدا در جشنواره تورنتو به نمایش درمی‌آید و بعد اکران جهانی‌اش را از 18 اکتبر آغاز می‌کند. اسکارلت جوهانسون، ریبل ویلسون و سم راکول بازیگران این فیلم هستند.

پیشتر اعلام شده بود امسال مریل استریپ با دریافت جایزه بازیگر تورنتو تجلیل می‌شود و پارتیسیپنت میدیا نیز جایزه ایمپکت جشنواره را که به رسانه برتر اهدا می‌شود، دریافت می‌کند.

چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم تورنتو از 5 تا 15 سپتامبر (4 تا 24 شهریور) برگزار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها