امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس:

غذا در مجلس پرسی 25 هزار تومان/رختشویی پارلمان تعطیل شد/کاهش روزهای استفاده نمایندگان از استخر

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: درباره سفرهایی که مربوط به مجلس است و باید هزینه آن توسط مجلس داده شود، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، ما این سفرها را به حداقل رسانده و به زیر یک سوم کاهش دادیم. کمیته بررسی سفرهای خارجی نمایندگان دیگر با بسیاری از سفرهای نمایندگان موافقت نمی‌کند.

غذا در مجلس پرسی 25 هزار تومان/رختشویی پارلمان تعطیل شد/کاهش روزهای استفاده نمایندگان از استخر
کد خبر: 328843
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ ۱۴:۱۷:۲۲

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره برخی اظهارات مبنی بر افزایش سفرهای خارجی نمایندگان و حتی حضور خانواده‌های آن‌ها در این سفرها،گفت: سفر نمایندگان به چند نحو و شکل انجام می‌شود.

وی افزود: عناوین سفرهایی که عمدتا به کمیته سفرهای خارجی مجلس جهت بررسی و تأیید ارسال می‌شود، سفرهای رسمی است که هزینه‌های آن یا از طریق دولت و یا از طریق مجلس تامین می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درباره سفرهایی که مربوط به مجلس است و باید هزینه آن توسط مجلس داده شود، باید گفت با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، ما این سفرها را به حداقل رسانده و به زیر یک سوم کاهش دادیم.



سفرهای دولتی



امیرآبادی فراهانی با اشاره به نوع دیگر سفرهای نمایندگان که از طریق وزارتخانه‌ها صورت می‌پذیرد بیان داشت: در این سفرها نمایندگان به عنوان ناظر، همراه وزرا به سفرهای خارجی می‌روند. هزینه این سفرها بر عهده وزارتخانه مذکور است و حق ماموریت نمایندگان حاضر در این سفرها هم وزارتخانه‌ها متقبل می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساز و کار انتخاب نمایندگان برای حضور در سفرهای همراه وزرا چگونه است، گفت: پیرو این موضوع وزیر نامه‌ای را به کمیته سفرهای خارجی مجلس ارسال می‌کند و بر اساس درخواست وزیر، کمیته سفرها این موضوع را بررسی کرده و بر اساس شرایط آن فرد و آن کمیسیون حتما این سفرها انجام می‌شود.



به سفر نمایندگان با پاسپورت غیر سیاسی ورود نمی­‌کنیم



امیرآبادی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: همچنین بخش دیگری از سفرهای خارجی نمایندگان از طریق برخی شرکت‌ها انجام می‌شود و تنها اگر نمایندگان در اینگونه سفرها از طریق پاسپورت سیاسی اقدام کنند ما از این سفرها مطلع شویم که معمولا این موضوع در کمیته سفرهای خارجی نمایندگان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. در رابطه با این سفرها و بر اساس آئین نامه داخلی مجلس کمیته دیگر نمی‌تواند اعمال نفوذی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوع دیگر سفرهای خارجی نمایندگان که به صورت شخصی است، افزود: این نوع سفرها با هزینه‌های شخصی نمایندگان انجام می‌شود و با پاسپورت عادی صورت می‌پذیرد که ما این موضوع را معمولا مطلع نمی‌شویم و معمولا هم این سفرها در تعطیلات تابستانی انجام می‌شود البته هیچ گونه احاطه‌ای هم به این سفرها نداریم یعنی در جریان این سفرها قرار نمی‌گیریم و این سفرها، جزو سفرهای شخصی نمایندگان است و ما خیلی هم به این سفرها کاری نداریم و البته نمی‌توانیم هم کاری داشته باشیم.


سفرخانوادگی نداریم



امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: بنابراین ما هیچگونه سفر رسمی که با هزینه‌های بیت‌المال باشد و به صورت خانوادگی انجام شود در مجلس نداریم لذا این سفرها بیشتر، سفرهای شخصی است و شاید هم امکان دارد یک نماینده‌ای پیرو اینگونه سفرها هماهنگی با شرکتی خصوصی داشته باشد و نهایتاً اقدام به این سفر کند که ما این موضوع را مطلع نمی‌شویم.



ابلاغ هیئت رئیسه



وی با بیان اینکه سفرهای خارجی نمایندگان در مجلس دهم افزایش نداشته است، تاکید کرد: ما پس از طرح مبحث تحریم‌های جدید علیه ایران مصوبه‌ای را در هیئت رئیسه مجلس داشتیم که پیرو آن به کمیته سفرهای خارجی ابلاغ شد که باید سفرهای خارجی نمایندگان را به یک سوم برساند و این سفرها در حال حاضر به کمتر از یک سوم رسیده است.



سه کمیسیون در سفر خارجی



عضو هیئت رئسیه مجلس در ادامه و در ارائه آماری مبنی بر سفرهای انجام شده پیرو تعطیلات فعلی مجلس گفت: در تعطیلات فعلی یک سفر خارجی برای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تدارک دیده شد و برای دو کمیسیون هم سفرخارجی برنامه ریزی شده بود.


عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در واکنش به اظهار نظرهایی مبنی بر تعدد سفرهای خارجی نمایندگان در سال پایانی مجلس گفت: ما به هیچ وجه این موضوع را قبول نداریم ببینید در حال حاضر ما تصمیمی درهیئت رئیسه مجلس گرفتیم که پیرو اجرای این تصمیم، باید مبلغی از بودجه عمومی مجلس کاسته می‌شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیرو این تصمیم هیئت رئیسه، حدودا 30 میلیارد تومان از هزینه‌های مجلس صرفه جویی شد که بخشی از این منابع مربوط به سفرهای خارجی نمایندگان بود که نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.



غذای پرسی در مجلس 25 هزار تومان است


وی تاکید کرد: همچنین پیرو این تصمیم رستوران مجلس کاملا با یک وعده غذا ارائه خدمات می‌کند و غیر از نمایندگان هم هر فردی به رستوران مراجعه کند باید 25 هزار تومان پول پرداخت کند.



از تعطیلی رختشویی تا کاهش روزهای آب تنی


این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین پیرو این تصمیم رختشویی مجلس را تعطیل کردیم و روزهای استفاده از استخر مجلس را به دو روز رساندیم. همچنین از ساعت 6 به بعد سیستم گرمایشی و سرمایشی تمامی دفاتر نمایندگان خاموش می‌شود. بنابراین پیرو این تصمیمات تاکنون 30 میلیارد تومان در هزینه‌های مجلس صرفه جویی شده است که سفرهای خارجی نمایندگان هم جزو آن‌ها بوده است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها