کد خبر: 329022
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۰:۰۹:۵۵
| |

دندان‌های 700هزار دانش‌آموز پایه ششمی پوسیدگی ندارد

معاون وزارت بهداشت گفت: طرح بررسی سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان از استان اردبیل آغاز شده و تاکنون 700 هزار نفر تحت معاینه قرار گرفته و دندان‌هایشان عاری از پوسیدگی است.

دندان‌های 700هزار دانش‌آموز پایه ششمی پوسیدگی ندارد
کد خبر: 329022
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۰:۰۹:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر دانش‌آموز پایه ششمی داریم که طی تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بسته شد، تصمیم گرفتیم خدمات رایگان به این دانش‌آموزان ارائه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون پیش شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان این مقطع در مدارس عاری شدن از پوسیدگی دندان است، بیان داشت: این دانش‌آموزان پیش از ثبت‌نام باید با مراجعه به واحدهای بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در سراسر کشور ابتدا پوسیدگی دندان‌های خود را مداوا کنند و بعد مجوز ثبت‌نام بگیرند.

وی افزود:‌ این طرح از استان اردبیل آغاز شد و تاکنون 700 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت معاینه قرار گرفته و دندان‌هایشان عاری از پوسیدگی است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه ششمی که می‌خواهند در پایه هفتم ثبت‌نام کنند و تحت بررسی‌های دندانپزشکی قرار نگرفته‌اند، تا سه ماه مهلت دارند تا به مراکز بهداشت مراجعه کرده و از این خدمات به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

رئیس در پایان گفت: دانش‌آموزان قبل از مراجعه به خانه‌های بهداشت لازم است از آموزش و پرورش معرفی‌نامه دریافت کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها