کد خبر: 329071
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۱:۱۸:۱۹
| |

مقام ژاپنی:

ژاپن کشتی‌های نظامی را به جای خلیج‌فارس به باب‌المندب می‌فرستد

خبرگزاری کیودو به نقل از یک مقام ژاپنی نوشت دولت «آبه شینزو» به جای تنگه هرمز به تنگه باب‌المندب کشتی و هواپیمای گشت‌زنی اعزام می‌کند.

ژاپن کشتی‌های نظامی را به جای خلیج‌فارس به باب‌المندب می‌فرستد
کد خبر: 329071
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۱:۱۸:۱۹

اعتمادآنلاین| خبرگزاری کیودو گزارش داد که توکیو به جای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس یک کشتی جنگی به آب‌های یمن اعزام می‌کند.

براساس این گزارش، یک منبع دولتی ژاپن در این زمینه گفته، توکیو احتمالا به جای شرکت در ائتلاف دریایی آمریکایی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز، چند کشتی گشت‌زنی به آبهای یمن اعزام می‌کند.

کیودو نوشت: دولت آبه شینزو تمایلی به اعزام نیروهای خود دفاعی ژاپن(MSDF) به تنگه هرمز، که محل عبور حدود یک پنجم نفت جهان است، ندارد؛ چرا که نگران است این اقدام ژاپن به روابط دوستانه این کشور با ایران آسیب بزند.

اما از طرفی هم به شدت از طرف آمریکا تحت فشار است تا در این ائتلاف حضور داشته باشد و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته با تاکشی ایوایا وزیر دفاع ژاپن و آبه شینزو در همین زمینه دیدار و رایزنی کرد.

یک منبع دولتی ژاپن گفت: برای مصالحه، توکیو در حال بررسی اعزام ناوشکن و هواپیمای نظارتی P-3C به تنگه باب‌المندب بین یمن و شاخ آفریقا است.

این مقام ارشد دولت آبه تاکید کرده است که در حال حاضر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

روزنامه ژاپن تایمز اخیرا گزارش داد که توکیو تمایلی به مشارکت در ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج‌فارس ندارد.

روزنامه ژاپن تایمز در این زمینه نوشت: اشتیاق متحدان آمریکا برای پیوستن به این طرح بسیار درهم و برهم است. بریتانیا اعلام کرده است در این ائتلاف شرکت می‌کند اما کشوری مثل آلمان تمایلی برای پیوستن ندارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها