کد خبر: 329137
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۳:۱۹:۵۱
| |

حسین درودیان، کارشناس اقتصادی:

حذف صفر از پول ملی کمکی نمی‌کند/ ساماندهی نشدن بودجه موجب گسست‌های خطرناک می‌شود

حسین درودیان، تحلیلگر اقتصادی در مورد حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این موضوع هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند و کارکرد تبلیغاتی دارد.این کار برای انحراف توجهات از مسائل اصلی است.

حذف صفر از پول ملی کمکی نمی‌کند/ ساماندهی نشدن بودجه موجب گسست‌های خطرناک می‌شود
کد خبر: 329137
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۳:۱۹:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ حسین درودیان، کارشناس اقتصادی گفت: کارکرد حذف صفر از پول ملی موجب انحراف از توجهات نسبت به مسائل اصلی اقتصاد است و این موضوع نه از هسته اقتصادی دولت، بلکه از هسته معطوف به پروپاگاندای دولت بیرون آمده است.

درودیان، در مورد حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این موضوع هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند و کارکرد تبلیغاتی دارد.

این مدرس دانشگاه افزود: این کار برای انحراف توجهات از مسائل اصلی است و به نظرم این موضوع بیرون آمده از هسته معطوف به پروپاگاندای دولت است تا اینکه کمیته اقتصادی دولت در مورد آن تصمیم گرفته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ایده حذف صفر از پول ملی به دنبال اهداف سیاسی، تبلیغات و مدیریتافکارعمومی است، بیان داشت: در کشور با مسائل مهمتری مثل موضوع بودجه مواجه هستیم و این موضوع آنقدر جدی و حاد است که عدم ساماندهی آن می‌تواند منجر به گسست‌های جدی شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه فلسفه اصلی حذف صفر از پول ملی موجب سهولت محاسبه می‌شود، گفت: این در حالی است که در این خصوص مشکل جدی وجود ندارد که اذهان را متوجه خود کرده باشد.

وی بیان داشت: ضمن اینکه اشغال ظرفیت‌های فکری و رسانه‌ای و اشغال برخی از ظرفیت دولت و مجلس برای پرداختن به این موضوع از آثار این سوء این تصمیم است، در حالی که نفعی هم برایاقتصاد ندارد.

درودیان بیان داشت: در مجموع، پرداختن به موضوعات غیرضروری آثاری از جنس هزینه فرصت در بر خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه حذف صفر کاری عبث و بیهوده است، گفت:‌ این اقدام هزینه‌های زیادی از جمله جمع‌آوری اسکناس‌های قدیمی و چاپ اسکناس های جدید و همچنین تغییر گزارش‌ها و داده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود:‌در مجموع چنین اقدامی شامل هزینه‌های لجستیک می‌شود، اما هزینه اصلی آن انحراف توجهات مردم به ویژه توجه مسئولین از مسائل اصلی است.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: در صورتی که وجود صفرها در پول ملی مشکلات شدید را در نتیجه تورم برای مردم ایجاد می‌کرد، مانند آنچه که در برخی کشورها شاهد آن هستیم، حذف صفر از پول ملی اقدامی سودمند خواهد بود، اما اکنون با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم.

وی گفت: با توجه به شرایط حساس کشور نباید برای حل مسائل راه‌های ساده را انتخاب کرد، بلکه برای بهبود شرایط باید برای کارهای سخت و اساسی انجام داد.

منبع: فرتاک نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها