رتبه‌بندی سمن‌ها در دستور کار قرارگرفت

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزیر کشور گفت: با راه‌اندازی سامانه ثبت صدور مجوز و پالایش عملکرد سمن‌ها، این مجموعه‌ها در کشو رتبه‌بندی می‌شوند.

رتبه‌بندی سمن‌ها در دستور کار قرارگرفت
کد خبر: 329139
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۳:۲۰:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ اکبری در دهمین اجلاس ملی شبکه سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در اردبیل اظهار کرد: ما دغدغه فعالان این حوزه را در طولانی بودن فرآیند ثبت و صدور مجوزها کاملا درک می‌کنیم و به همین دلیل سامانه جدیدی طراحی شده که به زودی راه‌اندازی می‌شود تا عملیات فرآیند ثبت و صدور مجوزها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از کارها در این فرآیند از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: افراد با بارگذاری اطلاعات به سرعت در جریان روند صدور مجوزها قرار خواهند گرفت و استعلامات نیز به کمتر از یک ماه کاهش یافته و نتایج آن در کمترین زمان اعلام خواهد شد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزیر کشور ادامه داد: دولت به معنای واقعی به دنبال گسترش مشارکت‌های اجتماعی است و رئیس جمهور هم در دور اول و هم دور دوم دولت تدبیر و امید به وزارت کشور و سایر وزارتخانه‌ها ماموریت داده تا توسعه سازمان‌های مردم نهاد به شکل شایسته اتفاق افتد.

اکبری، کارکرد دولت را در افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد یک ساختار همگرا یادآور شد و افزود: نه تنها در حوزه زیست محیطی بلکه در سایر حوزه‌ها نیز باید این مشارکت اجتماعی به شکل صحیح و درست اتفاق افتد تا ساختار درستی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته قدم‌های خوبی در استفاده از ظرفیت نخبگان و تشکل‌ها و سمن‌ها برداشته شده تا در یک فرآیند مشارکتی بتوان با تعامل کارها را به پیش برد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزیر کشور بیان کرد: در مناطق آزاد با همکاری مسئولان قرار شده تشکل‌های مردم نهاد به معنای واقعی وارد عرصه شده و در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند که در تفاهم‌نامه اخیر با مسئولان مناطق آزاد قرار شد از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استفاده شود.

اکبری پرهیز از اعمال رفتارهای سلیقه‌ای را در کمک و همراهی با تشکل‌ها و شبکه‌های سازمان یافته در این حوزه یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود این مجموعه‌های غیردولتی نیز به موضوع توانمندسازی و آموزش اعضا اهتمام داشته باشند.

وی به فعالیت یک هزار تشکل مردم‌نهاد در حوزه زیست محیطی اشاره و خاطرنشان کرد: نظارت و پایش بر عملکرد این مجموعه‌ها سبب می‌شود تا اعتماد مردم به آنها افزایش یابد.

رئیس اداره سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور از استقرار نظام رتبه‌بندی در بین این نهادها خبر داد و افزود: رتبه‌بندی سمن‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا هر کس براساس ظرفیتی که وجود دارد بتواند از توانمندی‌ این مجموعه‌های مردمی در راستای پیشبرد امور استفاده کند.

اکبری گفت: برای استقرار نمایندگی سمن‌ها در استان‌ها نیازی به اخذ مجوز و فرآیندهای جدید نیست، بلکه راه‌اندازی شعبه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد کشوری در استان‌ها باید به سهولت انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها