کد خبر: 329160
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۴:۰۶:۲۷
| |

علی‌رغم خط و نشان آمریکا چین همچنان در حال واردات نفت ایران است

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد علی‌رغم خط و نشان آمریکا و تمام شدن معافیت تحریمی برای چین این کشور همچنان به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهد.

علی‌رغم خط و نشان آمریکا چین همچنان در حال واردات نفت ایران است
کد خبر: 329160
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۴:۰۶:۲۷

اعتمادآنلاین| براساس تحقیقات انجام شده توسط سه شرکت آماری، چین حتی در ماه جولای تنها با گذشت دو ماه از پایان معافیت تحریمی ارائه شده از سوی آمریکا همچنان به واردات نفت ایران ادامه داده است.

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی این سه شرکت که در زمینه رهگیری خطوط نفتکش‌ها فعالیت می‌کنند ماه گذشته میلادی بین 4.4 میلیون تا 11 میلیون بشکه معادل 142 تا 360 هزار بشکه در روز نفت از ایران به چین ارسال شده است.

این آمار نشان می‌‌دهد که علی‌رغم تحریم‌ها چین معادل نصف مدت مشابه سال گذشته از ایران نفت وارد کرده است.

چین درحالی به واردات نفت ایران ادامه می‌دهد که روابط پکن با واشنگتن در شرایط بسیار شکننده و حساسی قرار دارد. در حالی که آمریکا در تلاش است تا با اعمال تحریم‌ها صادرات نفت ایران را به حداقل برساند.

چین با توجه به تشدید تنش‌های تجاری با این کشور همچنان از ایران نفت وارد می‌کند.

50 درصد صادرات نفت ایران به مقصد چین انجام می‌شود

براساس ارزیابی مقامات آمریکایی بیش از 50 درصد صادرات نفت ایران به مقصد چین است. چین بزرگترین واردکننده نفت ایران در جهان است و درواقع در ادامه خرید نفت ایران در حال نقض تحریم‌های آمریکا است.

براساس آمارهای گمرک چین این کشور در ماه ژوئن هم به طور متوسط روزانه 210هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است. البته برخی پالایشگاه‌های چینی از ترس تحریم‌های آ‌مریکا از خرید نفت ایران خودداری می‌کنند.

سازمان کل گمرک چین قرار است در هفته ‌آخر ماه جاری جزئیات واردات نفت در ماه جولای را ارائه دهد.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها