حضور تلفن همراه در ایران به ربع قرن رسید

روز شنبه 19مرداد ماه 1398، سیم‌کارت در کشور 25 ساله می شود

حضور تلفن همراه در ایران به ربع قرن رسید
کد خبر: 329237
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران در تاریخ 19 مرداد 1373، با واگذاری 4 سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.

بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور، ابتدا در مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران با 24 سایت BTS و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد و به دنبال استقبال مردم، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد.


همراستا با تغییر پارادایم هاى ارتباطى در دنیا و متناسب با نیاز و تقاضای مردم، توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالى مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت.


در ادامه و بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هیأت دولت اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2000 میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.


با جدی شدن خصوصى‌سازى صنعت مخابرات کشور، این شرکت با درک اقتضائات جدید بازار رقابت، از سال 1386 فعالیت خود را با نام تجارى همراه اول ادامه داد.


در سال 1389 این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در 28 آذر 1389، پنج درصد سهام (معادل 103 میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز 29 مرداد 1392 نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.


شرکت ارتباطات سیار ایران با واگذارى 110 میلیون سیم کارت در تمام 1246 شهر کشور و بیش از 43 هزار روستا (حدود 90 درصد روستاها) و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده های کشور، بیش از 97 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. این اپراتور علاوه بر این که پیشتاز عرضه سیم کارت در کشور بوده است، پس از دریافت مجوز ارتقاى خدمات نسل 3 و نسل هاى بالاتر از آن در تاریخ 4 شهریور 1393 با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را در اختیار مشترکین خود قرار داده است.


هم اکنون همراه اول با در اختیار داشتن 39 هزار و 900 سایت 3G و 4G گسترده ترین شبکه دیتای کشور را در اختیار دارد.


اپراتور اول در شش سال گذشته، در ارزیابی هاى رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) همواره عنوان برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها