برای مصارف استان کهگیلویه‌وبویراحمد؛ 

349 میلیون مترمکعب آب از دریای عمان و خلیج فارس تخصیص یافت

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای اولین بار 349.4 میلیون متر مکعب آب از رودخانه مارون زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس برای مصارف کهگیلویه تخصیص یافت.

349 میلیون مترمکعب آب از دریای عمان و خلیج فارس تخصیص یافت
کد خبر: 329249
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۲۰:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی داودی‌مهر در بازدید از پروژه‌ آبرسانی به 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای اولین بار 349.4 میلیون متر مکعب آب از رودخانه مارون زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس برای مصارف کهگیلویه بزرگ تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه از این میزان 49 میلوین متر مکعب مختص پروژه دهدشت غربی است، عنوان کرد: این میزان تخصیص آب برای حوزه‌های مختلف اعم از شرب، صنعت و کشاورزی پیش بینی شده است.

داودی‌مهر با اشاره به اینکه در دهدشت و سوق با بحث تنش آبی در شرایط کم بارشی روبه‌رو هستیم، ابراز کرد: آبرسانی به 4 شهر و 350 روستای مسیر در حوزه کهگیلویه بزرگ در دست اقدام بوده و با جدیت پیگیر به سرانجام رسیدن این پروژه هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با اجرا، تکمیل و بهره برداری از این پروژه باسامانه انتقالی 80 کیلومتر با افق جمعیتی حتی 250 هزار نفری در 15 سال اینده شاهد برطرف شدن تنش آبی هستیم.

داودی‌مهر قرارداد اولیه این طرح را 175میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی 22 درصدی این پروژه رضایت بخش نیست و البته مشکلات اعتباری، نوسان قیمت‌ها و همچنین معارضات در این وضعیت نقش دارند.

وی تصریح کرد:در پروژه آبرسانی دهدشت غربی با دو خط انتقال آب مارون از سرشاخه ایدنک انجام شده که با توجه به 5 هزار هکتار اراضی تحت پوشش در فاز اول آب دو هزار هکتار از آنها را تامین کنیم.

داودی‌مهر خاطرنشان کرد: آبرسانی به شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه و اضافه شده به پروژه آبرسانی به 4 شهر در دستور کار بوده و امیدوارم اجرایی شود


منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها