کد خبر: 329256
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۲۲:۳۷:۰۰
| |

کارشناسان آمریکایی:

تیراندازی ناشی از نفرت تشدید شده است

آمار‌ها نشان می‌دهند تقریباً در هر روز احتمال وقوع تیراندازی جمعی در آمریکا 60 درصد و احتمال وقوع 2 تیراندازی در حدود 17 درصد تخمین زده شده است.

تیراندازی ناشی از نفرت تشدید شده است
کد خبر: 329256
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۲۲:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که هفته گذشته در فاصله کمتر از 24 ساعت 29 نفر در تیراندازی‌های جمعی آمریکا در ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو کشته شدند و شهروندان آمریکایی را در شوک فرو برد، اما داده‌های پایگاه خشونت ناشی از حمل سلاح این بحران را اتفاقی نو ظهور در جامعه آمریکا قلمداد نمی‌کند.

از سال 2014 به طور متوسط سالانه 334 مورد تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده که دست کم در هر کدام از تیراندازی‌ها 4 نفر از شهروندان این کشور کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه کوارتز، همچنین از سال 2014، 484 روز به ثبت رسیده که در هر کدام از آن‌ها 2 مورد و یا بیشتر تیراندازی جمعی رخ داده که در 407 روز دست‎کم یک نفر در آن تیراندازی‌ها کشته شدند. این در حالی است که تیراندازی‌های مرگبار اخیر در این آمار در نظر گرفته نشده است.

تیراندازی

مرگبارترین تیراندازی طی چند سال گذشته در تاریخ آمریکا به تیراندازی جمعی در سال 2017 لاس وگاس بر می‌گردد که در آن 59 نفر به خاک و خون کشیده شدند و این تنها حادثه در آن روز نبوده است. در همان روز در منطقه لارنس کانزاس 3 نفر کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند. تیراندازی‌های جمعی در آمریکا به امری عادی در آمریکا تبدیل شده است.

رشد صعودی تیراندازی‌های جمعی در آمریکا انگشت اتهام بسیاری از کارشناسان و منتقدان سیاسی را به سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور نشانه رفته و اظهارات نژادپرستانه و تفرقه انگیز او را عامل مهمی در حملات هفته اخیر آمریکا دانسته‎اند.

از زمان به روی کار آمدن دونالد ترامپ از سال 2016 میزان تیراندازی‌های و خشونت‌های خیابانی افزایش یافته که رویکرد‌های نژادپرستانه ترامپ در مقابل مهاجران و شهروندان رنگین پوست عاملی مهمی در نفرت پراکنی در آمریکا بوده است.

ترامپ در سال 2018 در حادثه شارلوتسویل نیز از سفیدبرتر پندار‌ها حمایت کرد، او بار‌ها به مهاجران از کشور‌های آفریقایی تبار با اظهارات نژادپرستانه و تحقیرآمیز حمله کرد؛ اخیرا نیز نمایندگان کنگره را هدف حملات لفظی خود قرار داده است.

از آغاز سال 2019، 32021 مورد تیراندازی در آمریکا به ثبت رسیده که به طور کلی جان 8468 نفر را در آمریکا گرفته است.

به گفته یک گروه تحقیقاتی، شمار تیراندازی‌های جمعی از آغاز سال 2019 از تعداد روز‌های سال سبقت گرفته است. آمار اعلام شده نشان می‌دهد از سال 2016 به طور میانگین بیش از یک مورد تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها