درمان سرپایی 5415 مسافر در سواحل خزر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از بهره مندی پنج هزار و 415 مسافر تابستانی سواحل کاسپین (دریای خزر) از خدمات درمان سرپایی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سه استان گلستان، گیلان و مازندران خبر داد.

درمان سرپایی 5415 مسافر در سواحل خزر
کد خبر: 329356
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۰۹:۴۰:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی سلیمی با ارائه آخرین اقدامات انجام شده هلال احمر در طرح امداد و نجات ساحلی (دریای کاسپین) در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران از 15 خرداد تا 18 مردادماه گفت: در مدت یادشده 6 هزار و 454 نفر آسیب دیده و 963 تن از خطر حوادث نجات یافته اند که 931 نفر از آنها در مازندران، 23 نفر در گیلان و 9 نفر در گلستان بوده که از این تعداد 76 نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

وی همچنین در بیان جزئیات اجرای طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر از 31 خرداد تا 18 مردادماه اظهار داشت: در این مدت هفت هزار و 703 ماموریت امدادی شامل 48 درصد ماموریت ترافیکی، 5 درصد ساحلی و 5 درصد ماموریت کوهستان انجام شده و امدادگران هلال احمر خدمات لازم را به 26 هزار و 262 نفر از هموطنان ارائه کرده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به نجات 6 هزار و 145 نفر از خطر حوادث، افزود: چهار ‌هزار و 219 نفر از مصدومان حوادث به مراکز درمانی منتقل شده، 7هزار و 759 نفر از خدمات درمان سرپایی بهره برده و 5 هزار و 220 نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

سلیمی افزود: در طرح امداد تابستانه تاکنون 618 مورد عملیات نجات فنی انجام شده است و 858 مصدوم در سوانح ترافیکی رهاسازی شدند.

وی از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره 112 به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها