کد خبر: 329400
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۰:۴۳:۳۲
| |

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

امنیت خلیج فارس تنها به واسطه ایران تامین می‌شود

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه انگلیس و آمریکا قادر به تامین امنیت در خلیج فارس نیستند، گفت: حضور خود آمریکا در خلیج فارس باعث ناامنی است و کشورهای حوزه خلیج فارس باید به این باور برسند که امنیت خلیج فارس تنها به واسطه ایران تامین خواهد شد.

امنیت خلیج فارس تنها به واسطه ایران تامین می‌شود
کد خبر: 329400
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۰:۴۳:۳۲

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی با اشاره به تلاش آمریکا برای اجرای طرح امنیت دریایی در خلیج فارس بیان کرد: تاکنون آمریکا به هر اقدامی که علیه جمهوری اسلامی دست زده با شکست روبه رو شده است. همان طور که حضرت امام فرمودند آمریکا در برابر جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث معامله قرن که آمریکا کلی سر و صدا به راه انداخت و قرار بود همه کشورها را در بحرین جمع کند در نهایت با شکست روبه رو شد چراکه جمهوری اسلامی آن را نمی‌خواست. در خصوص داعش از آنجا که جمهوری اسلامی اراده نابودی آن را داشت در نهایت از بین رفت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: در خصوص بحث ناتو عربی در ریاض یک همایش بسیار پرزرق و برق با کشورهای عربی برگزار شد اما از آنجا که ایران نخواست با شکست روبه رو شد. امروز نیز تلاش آمریکا برای اجماع کشورها با ادعای طرح امنیت دریایی در خلیج فارس با شکست روبه رو خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد.

وی در ادامه تاکید کرد: حضور خود آمریکا در خلیج فارس باعث ناامنی است. کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر عربستان و امارات باید به این باور برسند که امنیت خلیج فارس تنها به واسطه ایران تامین خواهد شد.

ابوترابی در پایان گفت: آمریکا و انگلیس قادر به تامین امنیت در خلیج فارس نیستند. اگر کشورها خواهان برقراری امنیت در خلیج فارس هستند باید به سراغ ایران بیایند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها