کد خبر: 329408
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۰:۴۹:۰۰
| |

حجت الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی:

پیمانکار نیروی انسانی مصداق برده‌داری نوین است/ مردم باید بدانند شرکت‌های پیمانکاری چه بلایی به روزگار نیروهای کار می‌آورند

حجت الاسلام حسن نوروزی با انتقاد شدید از به‌کارگیری شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی گفت: متاسفانه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دولت سازندگی شروع شد و مانند دیوار کج به مسیر خود ادامه داد تا امروز که به هیچ عنوان نمی‌توان مانع تخلفات آنان شد.

پیمانکار نیروی انسانی مصداق برده‌داری نوین است/ مردم باید بدانند شرکت‌های پیمانکاری چه بلایی به روزگار نیروهای کار می‌آورند
کد خبر: 329408
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از به‌کارگیری شرکت‌های پیمانکاری گفت: چه دلیلی دارد کارگران را مانند برده تصور کنیم که در اختیار شرکت‌های پیمانکاری قرار دارند و مانند عصر جاهلیت باید کارگر از آنها اجاره کنیم؟ این کار مصداق برده‌داری نوین است.

حجت الاسلام حسن نوروزی با انتقاد شدید از به‌کارگیری شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: متاسفانه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دولت سازندگی شروع شد و مانند دیوار کج به مسیر خود ادامه داد تا امروز که به هیچ عنوان نمی‌توان مانع تخلفات آنان شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی را ظلم مضاعفی به کارگران توصیف کرد و گفت: به نظر می‌رسد فاجعه شرکت‌های تامین نیروی انسانی به آنجا رسیده که باید کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی در قالب کار کارشناسی طرحی تهیه کنند تا حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی برای همیشه منتفی شود.

نماینده رباط کریم، شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی را مصداق استعمار و بردگی دانست و گفت:‌ وقتی یک نفر شرکتی ایجاد می‌کند که نیروی انسانی اجاره می‌دهد، به یاد برده‌داری در گذشته می‌افتیم که در نهایت به استثمار کارگر می‌انجامید.

وی با اشاره به اعتراض‌های گسترده‌ای که از سوی کارگران تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی صورت می‌گیرد، گفت: از تمامی رسانه‌ها می‌خواهیم از توان خودشان برای رساندن صدای نیروهای شرکتی به گوش مسوولان استفاده کنند.

نوروزی با تاکید بر اینکه قباحت و زشتی به‌کارگیری شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در تمامی دستگاه‌ها باید رسانه‌ای شود، گفت: مردم باید بدانند شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی چه بلایی به روزگار نیروهای کار می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارگران تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی، حقوق و مزایای خود را دریافت نمی‌کنند، گفت: اگر هدف دولت یا برخی کارفرمایان از ورود شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی تضییع حقوق کارگران نیست چه دلیلی دارد که درصدی از حقوق کارگران را به این شرکت‌ها می‌پردازند و مهمتر اینکه برای کارگر چه کار می‌کنند؟

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها